Educație

Manifestări dedicate „Lunii internaționale a bibliotecilor școlare ” la Liceul Tehnologic „G. G. Longinescu”, Focșani

Ziarul de Vrancea
31 oct 2019 1242 vizualizări

În luna octombrie, bibliotecarii școlari, cadrele didactice și elevii din întreaga lume sărbătoresc „Luna Internaționlă a Bibliotecii Școlare”. Cu această ocazie, la Liceul Tehnologic „G. G. Longinescu” din Focșani s-au desfășurat mai multe activități care au evidențiat importanța cărţii în viaţa omului și rolul Bibliotecii Școlare. Biblioteca Școlară participă la dezvoltarea competențelor cheie ale elevilor, asigură accesul la informație și documentare și susține procesul instructiv-educativ.

Dacă în anul 1971, anul înființării Bibliotecii Școlare, fondul de carte era alcătuit din 900 cărți, astăzi, patrimoniul bibliotecii cuprinde peste 14 000 de volume, cu o mare varietate de documente din domeniul educației, cărţi de literatură, culegeri de probleme şi manuale în concordanță cu programele școlare.

Proiectul dedicat Lunii Internaționale a Bibliotecilor, derulat în instituția noastră, a avut la bază multiple activități. Astfel, prin lansarea flyer-ului „Biblioteca Școlară” și a „Ghidului elevului de utilizare a serviciilor bibliotecii”, elevii și profesorii au aflat informații utile legate de programul și funcționalitatea acestei instituții interne. De asemenea, s-a organizat o expoziție de carte pe domenii, care a fost binevenită. Elevii au putut, astfel, răsfoi cu ușurință și împrumuta acasă cărțile expuse. Deviza urmată a fost următoarea: dacă elevii nu vin în mijlocul cărților, pășind timid în bibliotecă, demersul care ne revine este să aducem noi cartea în mijlocul lor, încurajându-i.

Blanche Wools, preşedintele Asociației Internaționale a Bibliotecarilor Şcolari (International Association of  School Librarianship), a proclamat ultima zi din octombrie Ziua Interna­țională a Bibliotecilor Şcolare în anul 1999. Ulterior, în anul 2008, Ziua Internațională a Bibliotecilor Şcolare a fost transformată de către Asociația Internațională a Bibliotecilor Şcolare (IASL) în Luna Internațională a Bibliotecilor Şcolare, pentru ca fiecare şcoală să îşi poată organiza acțiunile în cursul lunii octombrie, în perioada pe care o consideră potrivită.

Sărbătoarea este recunoscută de toate asociațiile profesionale de profil, precum şi de Federația Internațională a Asociațiilor Bibliote­carilor (IFLA).

Biblioteca Școlară a Liceului a organizat o expoziție cu scop informativ pe parcursul întregii luni, dar și alte activități specifice, în zilele de 29 și 30 octombrie. Scopul acestei sărbători speciale este de a atrage atenția asupra importanței bibliotecilor şcolare în educarea elevilor. Aceștia obțin rezultate mai bune la învățătură dacă au acces la o bibliotecă școlară care dispune de cărți adecvate programelor școlare și intereselor personale și participă la programele educaționale organizate la bibliotecă.

Calendarul activităților programate pentru anul școlar 2019-2020 cuprinde o serie de manifestări cum ar fi: activități dedicate cărții, întâlniri cu scriitori, medalioane comemorative, montaje literare, evenimente tematice, istorice, culturale, vizionare filme documentare și reprezentații teatrale. Toate aceste acțiuni la care se vor mai adăuga și altele pe parcursul anului școlar au ca scop promovarea lecturii, evidențiindu-se funcția cultural-educativă a bibliotecii.

De-a lungul anilor, temele edițiilor International School Library Month (ISLM) au fost diverse. Anul acesta, bibliotecile şcolare sunt celebrate sub genericul „Let’s imagine”. „Hai să ne imaginăm!” a fost și tema dezbaterii propusă pentru clasa a X-a B, coordonată de prof. Mihaela Cherciu, „Dezbaterea a fost mai mult o provocare pentru elevi, pentru a-și manifesta creativitatea și a-și dezvolta imaginația. Pentru început, le-a fost explicat elevilor conceptul de imaginație, prin vizionarea unui material informativ. Mai apoi, elevii au fost antrenați în jocuri care le-au stimulat creativitatea. Aceștia au dat frâu liber imaginației, creând povești, pășind într-o lume a fantasticului. De altfel, ficțiunea se definește ca plăsmuire, născocire, invenție a minții autorului și, deseori, apelăm în orele de literatură - și nu numai – la imaginație.”

Elevii au fost receptivi și au manifestat interes pentru activitățile desfășurate, fiind un motiv de bucurie pentru bibliotecar și cadrele didactice implicate. Manifestările s-au desfășurat în sala de lectură a Bibliotecii, cu sprijinul directorului instituției, Cătălin Danciu: „Sala de lectură, recent amenajată, oferă elevilor o atmosferă plăcută și prietenoasă. Elevii și profesorii se pot documenta aici pentru proiecte şcolare consultând dicţionare, enciclopedii, atlase, albume, etc. Aceștia au la dispoziție calculatoare conectate la internet și posibilitatea utilizării videoproiectorului în activitățile instructiv-educative. Dorim în viitorul apropiat să modernizăm mobilierul și să achiziționăm mai multe cărți pentru înnoirea fondului de carte”.  

(Informații și fotografii transmise de Biblioteca școlară a Liceului Tehnologic „G.G. Longinescu - Bibliotecar Mirela Vetrescu)

 

 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.