Educație

„Lectura în zile de vară la bibliotecă”, program educațional tip Școală de vară derulat de Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” din Focșani

Ziarul de Vrancea
12 sep 2021 1433 vizualizări

În perioada 12 iulie –31 august 2021, la Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” din Focșani s-au derulat activități în cadrul proiectului educațional „Lectura în zile de vară la bibliotecă”, desfășurat cu acordul IȘJ Vrancea, și inițiat de cătrebibliotecar Măciucă Adrianași prof. Axente Mihaela.

Proiectul ,,Lectura în zile de vară la bibliotecă” cuprinde activități cu o tematică atractivă și variată: curaj, diversitate, familie, învățare, natură, prietenie, științe. Pornind de la texte-suport sau cărți-resursă, facilitatorii proiectului au susținut ateliere prin careși-aupropus să dezvolte competențe de literație, să stimuleze gustul pentru lectură șicunoaștere,să pună în valoare creativitateași curiozitatea copiilor, să dezvolte abilități de comunicare și abilități antreprenoriale,să ofere un spațiu adecvat pentru petrecerea timpului liber într-un mod benefic și plăcut.Lectura și întâlnirea cu personaje literare, scrierea creativă, activitățileSTEAM,activitățile de dezvoltare personală șijocurile de petrecere a timpului liber au creat oportunități de implicare a copiilor în activități individuale sau de grup.

Cu sprijinul directorului unității,prof. Rău Emilian, implementarea acestui proiect cu finanțare extrabugetarăa adus însuflețire în școala noastrăprin participarea a 126 de elevi îndrumați de către bibliotecară și cele 11cadre didactice voluntare.

Împărtășim aici câteva dintre impresiile cadrelor didactice participante:

Am participat cu drag la acest proiect deosebit de atractiv și stimulativ pentru elevi de vârste diferite. Atelierele de lectură au adus în fața elevilor „cărți-resursă” minunate, iar cadrele didactice au creat experimente, jocuri pentru dezvoltarea socio-emoțională, jocuri de intercunoaștere, dar și ateliere de scriere creativă pornind de la aceste lecturi. Proiectul a reprezentat în același timp un deosebit  schimb de experiență, dar și un prilej pentru testarea predării în echipă!”,a împărtășit d-na prof. Cristea Maria.

Pe parcursul a cinci săptămâni, elevii au fost provocați la diferite activități atractive, instructiv-educative care au avut drept scop promovarea cărților și a literaturii, acesta fiind un mod plăcut de a-și petrece o parte a timpului liber alături de ceilalți elevi din școală, dovedindu-și astfel creativitatea, dar și spiritul competitiv.Elevii au putut lucra în echipe, iar cu ajutorul imaginației au călătorit în lumea magică a cărților, creând la rândul lor povești.

Proiectul a avut drept competențe înțelegerea textelor, exprimarea propriilor păreri și impresii, cooperarea și spiritul de echipă, precum și creșterea interesului pentru lectură.

 Activitatea la care am participat alături de elevii clasei aV-a B, s-a numit „Poțiunea magică creatoare de povești”, iar în cadrul atelierului de lectură, elevii s-au întâlnit cu personaje din povești.Am fost uimită să observ lejeritatea cu care copiii au luat parte la activitate, iar curiozitatea specifică vârstei i-a determinat să dea frâu liber imaginației și să se exprime dezinvolt devenind creatorii propriilor povești.

Consider că este esențial să le oferim copiilor posibilitatea de a se implica în activități creative, căci imaginația și creativitatea în joc le oferă posibilitatea de a  dezvolta empatie.”, a subliniat d-naprof. Teodorescu Lăcrămioara.

Ne-am propus ca Școala de Vară organizată de instituția noastră să fie un nou concept, să ofere copiilor oportunitatea de a participa voluntar la ateliere tematice bazate în primul rând pe colaborare și prietenie. Copiii au învățat să se exprime liber, nefiind încorsetați de note, iar activitățile organizate de cadrele didactice au contribuit la dezvoltarea personală a tuturor partenerilor implicați. Lectura, jocul, mișcarea și voia bună, artele și provocările au constituit elementele care au dat culoare zilelor de vară. Cu alte cuvinte,această Școala de vară... nonformală a fost cu siguranță  vaccinul antiplictiseală.”,consideră d-na prof. Albei Felicia.

Venind în asentimentul gândurilor exprimate de colege, vă pot spune că activitatea din cadrul acestui proiect mi-a dat ocazia de a sparge barierele rutinei școlare, de a aduce copiii într-o ipostază nouă: aceea de a fi mici vedete, de a urca pe un scaun și de a cânta! „Karaoke logopedic” a fost un mod de a stimula pronunția, corectarea vorbirii fiind pe ritmicitate, stârnind amuzament și zâmbete. Feedback-ul copiilor a fost pe măsură și m-am simțit fericită!”,d-na prof. logopeg Bucur Daniela.

Am inițiat cu entuziasm și drag de elevi și de carte proiectul „Lectura în zile de vară la bibliotecă”. Activitățile au fost diverse și au urmărit stimularea creativității, petrecerea timpului liber cu rost într-un cadru educațional. Prin diversitatea atelierelor s-a urmărit însumarea a cât mai multe cunoștințe din diferite arii curriculare. Au fost utilizate metode moderne de transmitere a cunoștințelor. Copiii și-au îmbogățit cunoștințele prin joc și joacă. Mulțumesc colegilor  care au dăruit timp, informații, metode interactive pentru a primi la schimb zâmbete, bucurie, veselie. A fost o experiență plăcută. Să avem un an școlar cu povești frumoase!”, conchide d-na bibliotecar Măciucă Adriana

Echipa de implementare a proiectului, fără de care nu ar fi fost posibilă desfășurarea activităților, este formată din: director, prof. Rău Emilian, bibliotecar Măciucă Adriana, prof.înv.primar Axente Mihaela, prof. Albei Felicia, prof.înv. primar Angheluță Nicoleta, prof.înv.primar Apopei Elena, prof. logopeg Bucur Daniela, prof.înv.primar CristeaMaria, prof.lb.franceză Dumitrașcu Viorica, prof. religieGeorgescu Marioara,prof. chimie Holbea Adriana, prof. lb.română Teodorescu Lăcrămioara, prof.înv.primar Voinea Daniela.

Informații + fotografii transmise de prof.Mihaela Axente-Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” din Focșani


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.