Încep inspecţiile generale în şcolile vrâncene
Cîmpineanca şi Andreiaşu, primele şcoli verificate
Săptămâna care vine încep inspecţiile generale în şcolile vrâncene. Primele unităţi de învăţământ inspectate sunt Şcoala Cîmpineanca şi Şcoala Andreiaşu. Pentru acestea au fost deja stabilite brigăzile, inspectorii care le vor conduce fiind Gabriela Oloeriu şi Eleonora Dărmănescu. Săptămâna trecută inspectorii şcolari au fost în inspecţie tematică, luate la verificat fiind documentele şcolare cu regim special, iar în această săptămână au loc inpecţii şcolare de specialitate. “Le-am cerut colegilor să îşi facă datoria. Deja am fost în vizită inopinată la două unităţi de învăţământ - Grădiniţa cu program prelungit nr 2 Focşani şi la Liceul de Arte – şi totul a fost în regulă. Voi continua să merg în şcoli, în funcţie de timpul pe care îl voi avea” a precizat insectorul general adjunct al IŞJ Vrancea, Aurel Şelaru. Scopul inspecției școlare generale îl constituie evaluarea și monitorizarea activității unităților de învățământ preuniversitar, concretizată prin furnizarea către cei în drept a rapoartelor de inspecție; îmbunătățirea rezultatelor școlare prin evaluarea conformității funcționării și dezvoltării unităților de învățământ preuniversitar cu legislația privind învățământul în vigoare, cu politicile, strategiile și proiectele naționale în domeniul educației și cu nevoile individuale, comunitare, regionale și naționale în domeniul educației; consilierea și sprijinirea unităților de învățământ preuniversitar și a personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic pentru îmbunătățirea propriei activități.
Şapte arii tematice urmărite
În cadrul inspecţiei şcolare generale inspectorii fac aprecieri asupra următoarelor 7 ariitematice/domenii: managementul școlar, managementul calității, dezvoltarea instituțională, eficiența atragerii și folosirii resurselor (umane,financiare, materiale și informaționale), respectarea legislației în vigoare și a regulamentelor; modul de aplicare a curriculumului național, dezvoltarea și aplicarea curriculumului la decizia școlii/în dezvoltare locală, calitatea activităților extracurriculare realizate de personalul didactic și unele categorii de personal didactic auxiliar; activitatea personalului didactic (proiectare, predare-învățare, evaluare, reglare/remediere, diferențiere a demersuluieducațional); nivelul performanțelor realizate de elevi în învățare raportat la standardele educaționale naționale (curriculare și de evaluare); modul în care unitatea de învățământ sprijină și încurajează dezvoltarea personală a elevilor și motivația acestora în învățare (consiliere, orientare școlară, asistență individualizată), respectând principiile educației incluzive și asigurarea egalității de șanse; relațiile unității de învățământ cu părinții și cu comunitatea locală; atitudinea elevilor față de educația pe care le-o furnizează unitatea de învățământ. (M.V.)