Galerie foto | Un nou proiect ERASMUS+ la Colegiul Tehnic „ Edmond Nicolau” Focșani
În perioada 21 –25 ianuarie 2020, ing. Gabriel Mihail DANIELESCU și . ing. Mihail FÂSAN, cadre didactice cu specializări în domeniul tehnic de la Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” Focșani,au participat la un curs de formare vizând învățarea bazată pe competențe.Mobilitatea s-a realizat ca urmare a invitației adresate de conducerea unității de învățământ ISTITUTO ISTRUZIONE SUPERIOARE STATALE „GALILEO FERRARIS”din ACIREALE –ITALIA, școală coordonatoare în cadrul proiectului „SCHOOL FOR S.K.I.L.L.S. –ALLIANCE FOR SOFT AND KEY COMPETENCES IN LIFELONG LEARNING OF SCHOOLS”, proiect nr. 2019-1IT02-KA229-062236_1,
Împreună cu colegi de la școala coordonatoare , dar și alături de cei de la școala parteneră „MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ”, TURCIA, cele două cadre didactice au realizat în cadrul acestui curs activități proiectate în general pentru a încuraja elevii să gândească în mod critic, să rezolve probleme provocatoare și să dezvolte abilități precum comunicarea orală, vorbire în public, cercetarea, alfabetizare media, lucru în echipă, planificare, autoevaluare sau stabilirea obiectivelor, abilități care îi vor ajuta pe tineri să se pregătească pentru succesul în învățământul superior, pentru carierele profesionale, dar și pentru viața de adult. Aceste activități vor fi pregătite și se vor desfășura în mobilitățile cu elevii ce vor avea loc în Turcia, în Italia și în România (Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” Focșani).
Programarea activitățilora avut la bază recomandarea Consiliului european din 22 mai 2018 privind competențe cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții ce identifică opt competențe necesare pentru împlinirea personală, pentru un stil de viață sănătos și durabil, pentru angajabilitate, cetățenie activă și pentru incluziune socială, după cum urmează:
- Alfabetizare
- Multilingvism
- Aptitudini numerice, științifice și tehnologice
- Competențe digitale și tehnologice
- Abilități interpersonale și capacitatea de a adopta noi competențe
- Cetățenie activă
- Antreprenoriat
- Conștientizarea și exprimarea culturală
Activitățile desfășurate au scos în evidență faptul că obiectivul învățării bazate pe competențe este ca profesorii să se asigure că, din ce în ce mai mulți elevi „învață ce așteaptă să învețe”. De asemenea, acest tip de învățare oferă cadrelor didactice informații mai detaliate despre progresul învățării elevilor, aceștia putând astfel să identifice mai precis punctele forte șipe cele slabe, precum și competențele și abilitățile specifice pe care elevii nu le-au dobândit încă.
În acest sens cele două cadre didactice au participat la formarea privind organizarea învățării prin pași ordonați, crearea secvențelor de învățare – evaluare cu ajutorul platformei MOODLE, crearea instrumentelor de evaluare utilizând aplicația KAHOOT și crearea algoritmilor utilizând platforma THUNKABLE/ Inventor de aplicații.
În cadrul activităților desfășurate,cadrele didactice au participat la întâlniri și discuții cu reprezentanții comunității,printre care se numără primarul orașului ACIREALE, domnul ANTONIO GAROZZO, care a insistat asupra faptului că formarea competențelor și abilităților specifice necesare succesului în cariera profesională și în viața de adultpresupune un parteneriat viabil cu comunitatea locală (Primărie, Agenți economici) și cu ONG- urile (cu obiect de activitate în domeniul dezvoltării resursei umane și în special a persoanelor cu dizabilități) privind programarea și realizarea activităților cu elevii pe termen scurt, mediu și lung.
„Am venit acasă, mai bogat în ceea ce privește experiența în activitatea didactică și a relațiilor interumane, cu dorința , dar și cu obligația de a disemina și de a pune în practica didactică cele învățate, astfel încât să am cât mai muți elevi care «învață ceea ce așteaptă să învețe».”( ing. Mihail Fâsan)
Informații și fotografii transmise de ing Mihail Fâsan