Educație

Galerie foto | Un nou proiect ERASMUS+  la  Colegiul Tehnic „ Edmond Nicolau” Focșani

Ziarul de Vrancea
5 feb 2020 1835 vizualizări

În perioada 21 –25 ianuarie 2020, ing. Gabriel Mihail DANIELESCU și  . ing. Mihail FÂSAN, cadre didactice cu specializări în domeniul tehnic de la Colegiul Tehnic  „Edmond  Nicolau”  Focșani,au participat la  un curs de formare vizând învățarea bazată pe competențe.Mobilitatea s-a realizat ca urmare a invitației adresate de conducerea unității de învățământ ISTITUTO ISTRUZIONE SUPERIOARE STATALE „GALILEO FERRARIS”din ACIREALE –ITALIA, școală coordonatoare în cadrul proiectului „SCHOOL FOR S.K.I.L.L.S. –ALLIANCE FOR SOFT AND KEY COMPETENCES IN LIFELONG LEARNING OF SCHOOLS”, proiect nr.  2019-1IT02-KA229-062236_1,

Împreună cu colegi de la școala coordonatoare , dar și alături de cei de la școala parteneră „MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ”, TURCIA, cele două cadre didactice au realizat în cadrul acestui curs activități proiectate în general pentru a încuraja elevii să gândească în mod critic, să rezolve probleme provocatoare și să dezvolte abilități precum comunicarea orală, vorbire în public, cercetarea, alfabetizare media, lucru în echipă, planificare, autoevaluare sau stabilirea obiectivelor, abilități care îi vor ajuta pe tineri să se pregătească pentru succesul în învățământul superior, pentru carierele profesionale, dar și pentru viața de  adult. Aceste activități  vor fi pregătite și se vor desfășura  în mobilitățile cu elevii ce vor avea loc în Turcia, în Italia și în România    (Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” Focșani).

Programarea activitățilora avut la bază recomandarea Consiliului  european din 22 mai 2018 privind competențe cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții ce  identifică opt competențe necesare pentru împlinirea personală, pentru un stil de viață sănătos și durabil, pentru angajabilitate, cetățenie activă și pentru  incluziune socială, după cum urmează:

Activitățile desfășurate au scos în evidență faptul că obiectivul învățării bazate pe competențe este ca profesorii să se asigure că,  din ce în ce mai mulți elevi „învață ce așteaptă să învețe”. De asemenea, acest tip de învățare oferă cadrelor didactice informații mai detaliate despre progresul învățării elevilor,  aceștia putând astfel să identifice mai precis punctele forte șipe cele slabe, precum și competențele și abilitățile specifice pe care elevii nu le-au dobândit încă.

În acest sens cele două cadre didactice au participat la formarea privind organizarea învățării prin pași  ordonați, crearea secvențelor de învățare – evaluare cu ajutorul platformei MOODLE, crearea instrumentelor de evaluare utilizând aplicația KAHOOT și crearea algoritmilor utilizând platforma THUNKABLE/ Inventor de aplicații.

În cadrul activităților desfășurate,cadrele didactice  au participat la întâlniri și discuții cu reprezentanții comunității,printre care se numără primarul orașului ACIREALE, domnul ANTONIO GAROZZO, care a insistat asupra faptului că formarea competențelor și abilităților specifice necesare succesului în cariera profesională și în viața de adultpresupune un parteneriat viabil  cu comunitatea locală (Primărie, Agenți economici)  și  cu ONG- urile (cu obiect de activitate  în domeniul dezvoltării resursei umane și în special a persoanelor cu dizabilități)  privind programarea și realizarea activităților cu elevii pe termen scurt, mediu și lung.

„Am venit acasă, mai bogat în ceea ce privește experiența în activitatea didactică și a relațiilor interumane, cu  dorința , dar și cu  obligația de a disemina și de a pune în practica didactică cele învățate, astfel încât să am cât mai muți elevi care «învață ceea ce așteaptă să învețe».”( ing. Mihail Fâsan)

Informații și fotografii transmise de ing Mihail  Fâsan

 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.