Educație

Galerie foto | Participare la Concursul Național @Ora de Net 2019, Școala Gimnazială Nicolae Iorga Focșani

Ziarul de Vrancea
8 apr 2019 454 vizualizări

Activitatea ”Împreună spunem stop dependenței de Internet", a fost organizată la Școala Gimnazială ''Nicolae Iorga" Focșani, de către echipa clasei a VII-a B,coordonată de prof. Ecaterina Galoiu.

Școala Gimnazială ‘’Nicolae Iorga’’Focșani participă la Concursul Național    @Ora de Net „Aleg conștient. Stop dependenței de Internet!”.Concursul se derulează în perioada 20 februarie – 12 aprilie 2019

 #SID2019, #OraDeNet, #StopDependentaDeNet.

Mai mult de un sfert (27,3%) dintre copiii din România petrec peste șase ore online, dacă sunt într-o zi de școală, iar procentul acestora crește la 48,3%, dacă sunt într-o zi de final de săptămână sau de vacanță, o arată datele  Studiului privind utilizarea Internetului de către copii, realizat de Salvați Copiii, în cadrul proiectului Ora de Net. Salvați Copii iatrage atenția asupra modului în care utilizarea Internetului de către copii are efecte directe asupra stăriilor emoționale și a performanțelor sociale și școlare.

Astfel, copiii care prezintă simptomele unei dependențe spun că: sunt  semnificativ mai nemulțumiți de relația cu părinții, prietenii și profesorii, precum  și de viața lor din prezent; consideră într-o măsură semnificativ mai  redusă că  activitățile de zi cu zi au sens și  sunt  mai  puțin   optimiști cu privire la viitor; afirmă  că au fost mai puțin relaxați în ultimele două săptămâni și  sunt   mai  nemulțumiți de deciziile  luate. Prezența  sporită în  mediul online atrage  în mod direct și expunerea la riscuri: 54% dintre copii afirmând  că au fost deranjați sau supărați de către alte  persoane  pe Internet; 61% dintre  respondenți spun că s-au simțit inconfortabil ca urmare a ceva văzut  pe Internet, semnificativ mai  multe fete și elevi de liceu. În același timp, Internetul reprezintă o resursă, fiind folosit de către copii  pentru a învața lucruri noi, a-și  consolida cunoștințele și a-și dezvolta  abilitățile. Întrebați ce  anume le place să învețe folosind Internetul, majoritatea copiilor  menționează  lucruri care îi  pasionează, despre care nu se vorbește la școală și care au o aplicabilitate în viața  reală. Caracterul interactiv al informației, posibilitatea de a folosi  suport video sau audio și  faptul  că  este  facil  reprezintă  principalele  motivații   pentru care copiii aleg să  învețe online.

Plecând de la aceste  rezultate, Organizația  Salvați  Copiii  România a lansat  competiția de proiecte  școlare „Aleg  conștient. Stop dependenței de Internet!”, adresată  elevilor din învățământul  preuniversitar, coordonați de un cadru didactic. Inițiativa  este  derulată în  cadrul programului  Ora de Net și se încadrează  în mișcarea  globală  propusă de INSAFE –rețeaua  internațională a Centrelor  Naționale „Better Internet for Kids”. Partenerii acestei inițiative  educaționale  sunt: Ministerul  Educației  Naționale, Autoritatea  Națională  pentru  Protecția  Drepturilor  Copilului  și  Adopție și  Institutul de Cercetare și  Prevenire a Criminalității.

În vederea  participării la concursul  menționat, Școala Gimnazială ‘’Nicolae  Iorga’’Focșani a organizat  evenimentul  ’’Împreună spunem stop dependenței de internet’’, care a avut loc  în  2  aprilie 2019  și a reunit 53 de reprezentanți ai  părinților, cadre didactice și  elevi. În cadrul  întâlnirii, participanții au vizionat resursele  video și informaționale oferite de coordonatorii naționali ai  proiectului, au fost  dezbătute cele  mai importante  aspecte  privind  dependența de Internet și  rolul  adulților în  educarea  copiilor  pentru o folosire  echilibrată a tehnologiei. Acest eveniment a fost  organizat  de echipa  clasei a VII-a B, coordonată de prof. Galoiu Ecaterina.

‘’ E important  să  înțelegem  mai bine  contextul de dezvoltare al nativilor digitali, nevoile  copiilor și  mecanismele  psihologice din spatele  dependenței de Internet, pentru a putea  deschide o discuție  privind  timpul  petrecut online de către  copii  și ca ei  să  înțeleagă  cauzele și  efectele  dependenței de Internet.În  acest  proces de cunoaștere și  înțelegere  oferit de proiect , copiii au  descoperit și  au identificat alternative de petrecere a timpului liber pentru a se  relaxa, bucura și a avea timp pentru  pasiuni, hobby-uri și să se sprijine unii pe alții, grupul devenind el însuși o resursă de sprijin pentru a ne susține reciproc în   demersul de a folosi  Internetul ca pe un instrument util, dar care nu ne  domină viața. Este necesar să nu pierdem din vedere că educația de acum  trebuie să  răspundă  momentulu  iprezent  și  perspectivelor  realiste despre  viitor, iar  atitudinea și  încrederea  adulților cu privire la acest subiect  este  esențială  pentru a putea  să  sprijine acest proces   de folosire a Internetului ca mijloc de educație’’a declarat  profesoara Ecaterina Galoiu , Școala Gimnazială ’’Nicolae Iorga” Focșani.

‘’Prin participarea la Concursul  Ora de Net, ne propunem să  informăm, protejăm  și  să  încurajăm  copiii în  accesarea  oportunităților digitale și  să  devină  cât  mai  conștienți de modul în care integrează noile tehnologii în viața  lor’’, a declarat  Trandafir Daniela,director Școala Gimnazială ’’Nicolae Iorga” Focșani

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.