Educație

FOTO | Şcoala de Vară de la Garoafa îşi închide porţile, începe un nou an şcolar

Janine VADISLAV
13 sep 2021 3058 vizualizări

Aproape pe neobservate, de ceva timp, copilăria a devenit mai responsabilă, mai implicată în viaţa de zi cu zi, iar jocurile copilăriei, îmbinate, asociate cu preocupări care implică responsabilitate, o anume maturitate, dacă vreţi, chiar dacă copiii noştri au 5, 7, 10, sau 14 ani....

Au multă energie, sunt din ce în ce mai curioşi, de multe ori îşi surprind părinţii cu întrebări la care uneori aceştia nici nu se aşteaptă. Îi iau prin surprindere, iar părinţii, încântaţi, se minunează cât de deştepţi sunt copii din ziua de azi... Copiii noştri au curiozităţi, vor să ştie, chiar ştiu de cele mai multe ori, vor să cunoască, să experimenteze, să fie trataţi în anumite situaţii de la egal la egal.  Dacă au norocul să-i găsească, îşi fac prieteni în funcţie de preocupările lor. Citesc mai mult? Poate... unii... cei care şi-au văzut părinţii sau fraţii mai mari citind.  Au multe curiozităţi, uneori şi iniţiative, numai că acestea trebuiesc cultivate cu grijă, încurajate chiar, atunci când este cazul. Nu cred că se plictisesc, dar îşi doresc mai multă mişcare, mai ales pe timpul vacanţei, mai ales în ceea ce noi toţi numim, „Vacanţa Mare”, care este atât de mareee, iar dacă nu ai un prieten, ce faci?  

Aici au avut profesorii un răspuns, e adevărat, pentru o mică parte din vacanţă, dar a fost un bun început. Aşa au luat naştere „ Atelierele de Vară”, sau „Şcoala de vară”, coordonate de câteva doamne profesor, care au ales să petreacă timp alături de elevii lor, momente de care, peste ani, îşi vor aminti cu drag. Iar profesorii, la rândul lor, i-au ajutat să-şi descopere pasiuni, interesul pentru activităţi creative, sau chiar să dea o mână de ajutor acolo unde a fost nevoie, după puterile lor.

„Curricula Şcolii de Vară s-a bazat pe o combinaţie de predare folosind distracţia şi creativitatea pentru a dezvolta pasiunea pentru învăţare şi abilitatea de a face faţă provocărilor şi situaţiilor.

Activităţile transformă simplul joc în experienţe de învăţare pline de sens, menţinând totodată un context de învăţare stimulant. Obiectivul principal al programului l-a constituit favorizarea accesului copiilor la educaţia non-formală şi informală de calitate, alternative la educaţia şcolară, prin crearea unui mediu stimulativ pentru dezvoltarea aptitudinilor personale. Scopul Şcolii de Vară a fost de a încuraja şi stimula lectura, limba română şi dezvoltarea capacităţii de autocunoaştere. Valorificarea potenţialului intelectual al copiilor cu vârste cuprinse între 5 si 14 ani pentru perfecţionarea competenţelor acumulate în timpul anului şcolar şi folosirea acestora în diverse contexte”, a spus prof. Rica Verdeţu, de la Şcoala Gimnazială „Emil  Atanasiu”,  Garoafa, coordonatorul şi iniţiatorul proiectului.

La Şcoala de Vară au fost invitaţi toţi copiii grădiniţei şi ai şcolii implicate în acest proiect, precum şi fraţii, prietenii, surorile, toţi cei care au dorit să petreacă timpul alături de organizatori. 

Au fost multe activităţi, vom enumera câteva dintre ele: „Învăţăm de mici să reciclăm şi să păstrăm curăţenia în spaţiile publice, şi nu numai”. La această acţiune au participat toţi copiii din comuna Garoafa care, împreună cu cadrele didactice, alături de echipa SVSU Garoafa, au curăţat Parcul din satul Ciuşlea şi pe Valea Siretului.

Un alt proiect, „Jocurile copilăriei”, a avut un mare succes la cei mici:„Elasticul”, „Ştafeta”, „Ţară, ţară vrem ostaşi” au fost preferatele, aproape la egalitate cu activităţile sportive.   

Fără poveşti, copilăria ar fi lipsită de farmec, aşa că, şi ele, au fost prezente punând la lucru imaginaţia, ajutându-i pe copii să devină mai creativi. 

Coordonator şi iniţiator proiect: prof. ptr. înv. primar şi preşcolar Rica Verdeţu -Şcoala Gimnazială „Emil Atanasiu” , com. Garoafa

Colaboratori: dir. prof. Fănica David, Şcoala Gimnazială „Emil Atanasiu”, com. Garoafa.

prof. lb. română Iuliana Velea, Şcoala Gimnazială „Emil Atanasiu” Garoafa.

prof. ed. fizică şi sport Mirela Lazăr, Şcoala Gimnazială „Emil Atanasiu” Garoafa.

prof. lb. engleză Mihaela Verdeţu, Şcoala Gimnazială ,,Mihail Armencea” Adjud.

porf. îvt. preprimar Alina Voinea, Liceul Tehnologic ,,G.G. Longinescu,” Focşani.

prof. îvt. preprimar: Nina Gîrleanu, Şcoala Gimnazială ,,Ion Basgan,” Focşani.

prof. înv. primar Mirela Marchidan, Şcoala Gimnazială ,,Alexandru Vlahuţă” Focşani.

prof. ed. fizică şi sport Mihaela Taskiran, Şcoala Gimnazială ,,Alexandru Vlahuţă,” Focşani.

prof. înv. primar Gabriela Melu- Butu, Şcoala Gimnazială Nr. 2, Mărăşeşti. ( Janine VADISLAV )

 

În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.