Educație

Foto | Proiect ERASMUS+ la Colegiul Național Pedagogic „Spiru Haret” din Focșani

Ziarul de Vrancea
26 nov 2024 2040 vizualizări

În perioada 11-21 noiembrie 2024, cinci elevi de la Colegiul Național Pedagogic „Spiru Haret”,  însoțiți de doamna director, profesor Natașa Simion, au participat la proiectul ErasmusSpreading Understanding, organizat de Asociația „GO Alive - European Initiative for Youth Empowerment, Mindfulness", prin intermediul Asociației pentru Dezvoltare Durabilă București. Proiectul s-a derulat în Elani, Grecia, având ca obiectiv principal consolidarea valorilor europene și eliminarea prejudecăților și a stereotipurilor. 

Activitățile din cadrul mobilității au facilitat dialogul intercultural, sensibilizarea cu privire la aspecte relevante din punct de vedere social: discriminarea, excluziunea, marginalizarea. Participanții au interacționat cu tineri din alte țări (Polonia, Grecia, Macedonia, Portugalia), în cadrul unor ateliere axate pe mindfulness și well being. Și-au dezvoltat abilitățile de comunicare în limba engleză și au exersat metode noi de eliminare a barierelor interrelaționale cauzate de stereotipuri/prejudecăți, devenind astfel conștienți de importanța cultivării toleranței în societate.

Tinerii au lucrat împreună, au împărtășit idei, au legat prietenii, au trăit experiențe inedite, după cum ei înșiși mărturisesc: 

,,Experiența Erasmus+ a fost una deosebită, o adevărată oportunitate de a învăța și de a crește. Am întâlnit oameni incredibili, din diverse colțuri ale lumii și am avut șansa să explorez o cultură nouă. Această experiență m-a ajutat să-mi îmbunătățesc abilități esențiale precum colaborarea și flexibilitatea, fiind într-un mediu atât de diversificat. Fără îndoială, aș repeta această aventură ori de câte ori aș avea ocazia!”  Dionisia Mocanu

,,Acest proiect a avut un impact semnificativ asupra percepției mele despre viață și despre oamenii din jur. Datorită activităților la care am participat, atât cele conduse de coordonatori, cât și cele organizate de noi și de ceilalți participanți, mi-am dezvoltat abilitatea de a mă accepta pe mine însămi și de a-i accepta și pe ceilalți.”  Ana Maria Stativă

,,Experiența Erasmus a fost una minunată, plină de lucruri noi. M-am împrietenit cu niște oameni minunați, din diferite țări și am explorat cultura locală. A fost contextul ideal pentru dezvoltarea unor abilități interumane, cum ar fi comunicarea și adaptabilitatea, datorită diversității participanților. Mi-aș dori să repet această experiență oricând.” Bianca Bobei

 ,,Consider că prima mea experiență Erasmus+ s-a terminat prea rapid. Am legat multe prietenii frumoase și durabile, care mă vor călăuzi în următoarele experiențe pe care le voi trăi. Abilitățile mele lingvistice s-au dezvoltat și am învățat că prima impresie se poate schimba radical din momentul în care începi să cunoști o persoană, indiferent de cultură, origine, religie sau politică.” Parascheva Agache

,,Acest proiect Erasmus+ a avut un impact pozitiv asupra mea, m-a ajutat să mă cunosc și să mă descopăr mai bine. În cadrul activităților, am învățat lucruri noi despre celelalte culturi și am creat prietenii. A fost o experienta de neuitat și mi-ar plăcea foarte mult să o retrăiesc.”  Mădălina Nișcoveanu

Informații și fotografii transmise de  Colegiul Național Pedagogic „Spiru Haret” din Focșani


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.