Educație

Foto | Curs Erasmus+ în Cipru pentru trei profesori de la Şcoala „Nicolae Iorga” Focșani

Ziarul de Vrancea
25 nov 2021 2211 vizualizări

În perioada 8-12 noiembrie 2021, trei profesori de la Școala Gimnazială Nicolae Iorga , din Focșani au participat la cursul„Creativity and Interculturality” (Creativitate şi Interculturalitate), în Larnaca, Cipru, ȋn cadrul proiectului de formare profesională ȋn domeniul şcolar Erasmus+ KA101 „Formare profesională pentru o educație incluzivă” (2019-2022).Au participat: Nicoleta Dănilă, profesor de limba engleză, coordonator al proiectului, Elena Apopei, profesor ȋnvățămȃnt primar şi Carmen Cerasela Sbîrciog, profesor ȋnvățămȃnt primar.

Cursul a fost organziat de asociația Edu2Grow Portugalia, în Larnaca, Cipru.Au participat cadre didactice din Portugalia, Lituania şi România, iar limba de comunicare a fost engleza. Detalii cu privire la desfăşurarea cursului şi implementarea întregului proiect la nivelul Şcolii Gimnaziale „Nicolae Iorga” pot fi găsite pe blogul proiectului, la adresa: https://erasmusplusnicolaeiorgafocsani.blogspot.com/.

Proiectul vine în întâmpinarea nevoii școlii de a se transforma într-una incluzivă, care să ofere educație de calitate tuturor elevilor, prin dezvoltarea unui curriculum și a unor practici moderne la clasă și în afara acesteia, prin asumarea de noi roluri ale profesorului, de implicare a  întregului colectiv de elevi pentru a face orele mai dinamice şi a-i învăţa să lucreze în echipă.  Proiectul a primit o finanțare de 16.285 Euro şi s-a clasat primul pe țară la Runda de selecție 2019.

Activitățile cursului de formare din Cipru au vizat stimularea creativităţii şi interculturalităţii atât la clasă, cât şi în afara acesteia. Traineri cu o bogată experienţă şi expertiză în domeniul educaţiei au propus activităţi interactive şi plăcute, care accelerează şi maximizează valoarea, diminuează riscurile şi descoperă noi oportunităţi pentru obţinerea de performanţe optime ale elevilor. Participanţii au învăţat jocuri didactice noi indoor şi outdoor, precum: the snowball (bulgărele de zăpadă), the mirror (oglinda), the car and the driver (maşina şi şoferul), the fox and the birdhouse (vulpea şi colivia), pe care le vor utiliza la clasă în scopul încurajării comportamentului social pozitiv şi promovării respectului faţă de diversitate, într-un cadru distractiv şi relaxant.

Au fost organizate, de asemenea, activităţi interculturale (tombolă interculturală, vizite de studiu) care au permis participanţilor să cunoască aspecte legate de cultura ţărilor participante, precum şi a ţării gazdă.

Prof. înv. primar  Elena Apopei: „Participarea  la acest curs deosebit și  interesant a însemnat pentru mine o experiență frumoasă, unică. A fost o oportunitate binevenită atât de învățare, cât și de împărtășire a experiențelor. Acest curs a fost organizat în aşa manieră încât informaţia ştiinţifică a fost transmisă treptat și îmbinată cu metode activ-participative care au facilitat asimilarea, în același timp exemplificând modalitățile de implementare în procesul de predare-învățare. Cursul a reprezentat o oportunitate deosebită de formare deoarece pe lângă dezvoltarea în plan profesional am avut posibilitatea de a explora medii culturale noi, de a comunica și coopera cu profesori din alte țări, de a cunoaște elemente ale comunității educaționale europene.”

Prof. înv. primar Carmen Cerasela Sbîrciog: „Am participat cu încântare și interes la acest curs care mi-a dat ocazia să interacționez cu cadre didactice și formatori de la care am învățat lucruri grozave.Fiecare activitate a fost o bucurie, un bun prilej de a împărtăși din experiențele  la catedră,  de a experimenta metode de lucru pe care să le integrăm în activitatea didactică.Am cunoscut istoria țării gazdă,  dar și tradiții şi obiceiuri ale țărilor  partenere.Mă bucur că am participat la acest curs de la care am rămas cu amintiri de neuitat.”

„Ne-a amintit acest curs cât este de benefic să ne jucăm mai mult cu copiii la clasă şi că învăţarea se bazează în primul rând pe întrebări şi răspunsuri, alegeri, eşec şi abia apoi succes. Mi-a amintit, de asemenea, de un citat pe care l-am îndrăgit foarte mult încă de la începutul anilor la catedră şi care aparţine lui Ignacio Estrada: „Dacă un copil nu poate să înveţe după cum predăm noi, poate că ar trebui să predăm după cum învaţă el” , a concluzionat coordonatoarea de proiect, profesoara Nicoleta Dănilă.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.