Focșănenii nemulțumiți de calitatea sistemului de educație
Focșănenii sunt nemulțumiți de infrastructura și calitatea sistemului de educație din orașul în care locuiesc. Municipiul nostru se situează pe locul 39 într-un clasament al orașelor cu cele mai bune facilități educaționale, conform unei analize realizate de platforma de imobiliare Storia.ro în colaborare cu agenția de cercetare D&D Research.
În funcție de cartier, focșănenii apreciază că cele mai bune școli sunt în zonele Centrală, Tineretului, Poliție, Lidl și 1 Decembrie 2018. Pe de altă parte, cele mai proaste sunt unitățle din cartierele Mândrești, Aviatorilor și Tăbăcari.
Studiul analizează percepția cetățenilor asupra accesului la facilitățile educaționale în regiunile, orașele și cartierele în care aceștia locuiesc. În Focșani au fost analizate opiniile a 2.741 de cetățeni care au atribuit note cuprinse între 0 și 100.
Pe ultimele două locuri, în acest clasament, după Focșani, se mai situează Alexandria, reședința județului Teleorman, locul 40 și Giurgiu, locul 41.
Pe primele trei locuri în topul orașelor cu cele mai bune facilități educaționale, realizat de analiștii Storia.ro, se află Oradea, Brașovul și Piteștiul. Pe următoarele poziții s-au clasat Târgu Mureș, Cluj-Napoca, Slobozia, Miercurea Ciuc, Sibiu, Timișoara și Râmnicu Vâlcea. Bucureștiul ocupă a 14-a poziție în acest clasament.
În 2016-2017, Storia.ro, site-ul de imobiliare lansat de OLX, desfășoară un studiu complex despre orașele și cartierele din România. Raportul se bazează pe evaluarile acordate de localnici zonelor în care locuiesc. Printre criteriile de evaluare prezente se numără costul general al vieții, accesul la instituțiile de sănătate publică, calitatea mediului înconjurător, curățenia și zgomotul din mediul urban, spațiile verzi, situația transportului public sau accesul la institutiile educaționale.
Până în prezent, Focșaniul se clasează pe ultimele locuri la cele mai multe dintre criteriile selectate spre a fi analizate. De asemenea, orașul nostru ocupă locul 39 în clasamentul general, realizat în baza pozițiilor obținute la fiecare dintre secțiunile analizate.