Educație

Elevii Colegiului Economic ,,Mihail Kogălniceanu”, implicaţi în trei proiecte europene

Ziarul de Vrancea
14 nov 2017 1183 vizualizări

 

Două proiecte vizează probleme de mediu, iar al treilea se referă la descoperirea şi valorificarea patrimoniului european

Cadrele didactice şi elevii Colegiului Economic Focşani sunt implicaţi în trei proiecte europene. Astfel, în luna octombrie a acestui an a avut loc la Viseu, în Portugalia, întâlnirea transnaţională din cadrul proiectului  “Engaging the youth of today to protect the climate of tomorrow”, ce a reunit cadre didactice din cele patru ţări participante: Turcia (coordonator), Italia, Portugalia şi România. Urmează mobilităţi cu elevii în Turcia şi  Italia şi ultima reuniune transnaţională, care va avea loc la Focşani în noiembrie 2018. Luna aceasta, în prezenţa celor 12 reprezentanţi ai şcolilor partenere (Franţa, Italia, Germania, Polonia şi România), s-a desfăşurat la Paris prima întâlnire transnaţională a proiectului “How sustainable is my school?”, iar in martie 2018 sunt aşteptaţi la Focşani 40 de elevi şi cadre didactice din toate ţările partenere. În cadrul acestui proiect sunt prevăzute încă două reuniuni transnaţionale, în Italia şi Germania şi două mobilităţi cu elevii în Polonia, în 2019 şi Franţa, în 2020. Scopul celor două proiecte constă în stimularea iniţiativelor ecologice şi trezirea interesului elevilor, a familiilor acestora şi a colectivităţii, în general, pentru problemele mediului. Elevii şi profesorii vor fi antrenaţi în găsirea unor soluţii de reducere a poluării mediului şi în promovarea unor iniţiative în sfera protecţiei naturii, în organizarea unor campanii educative în vederea protecţiei mediului, a reciclării şi a economisirii resurselor naturale. Acestea se vor concretiza în realizarea unor studii ce vor deveni materiale didactice care pot servi unor discipline de specialitate (biologie, chimie, geografie), limbi străine sau pot deveni opţionale (CDŞ), propunându-şi, adiacent, dezvoltarea competenţelor de folosire a instrumentelor TIC în procesul de elaborare a materialelor şi a produselor finale prevăzute în proiect. În cadrul întâlnirilor transnaţionale au fost prezentate materiale realizate de elevii din echipa de proiect cu informaţii despre ţările, oraşele, şcolile implicate, incluzând date despre activitatea şcolilor, performanţe şcolare, date administrative. Activităţile ce urmează să se implementeze, criteriile pe baza cărora vor fi selectaţi elevii, distribuirea sarcinilor  în cadrul echipelor de profesori, modul de realizare a chestionarelor, de interpretare şi diseminare a datelor au au rolul rolul de a conduce la un bun management al proiectelor. Tot în luna octombrie s-a desfăsurat în Polonia cea de-a doua întâlnire transnaţională a proiectului „Travel  broadens the mind”, la care au participat profesori şi elevi din Bulgaria, Turcia, Polonia şi România. Scopul principal al proiectului este descoperirea şi valorificarea patrimoniului european, conştientizarea importanţei învăţării limbilor străine şi a rolului muncii în echipă în dezvoltarea personală, îmbunătăţind, în mod real, abilităţile de relaţionare în context intercultural. (Z.V.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.