Educație

,,Dialoguri despre lectură. Anotimpurile copilăriei”, ediția a VII-a, la  Școala Gimnazială ,,Nicolae Iorga”Focșani

Ziarul de Vrancea
3 iun 2019 1918 vizualizări

 Școala Gimnazială ,,Nicolae Iorga”Focșani a găzduit vineri, 31 mai 2019, Simpozionul- Concurs Regional de literatură pentru elevi ,,Dialoguri despre lectură. Anotimpurile copilăriei”, ediția a VII-a, din cadrul Proiectului educațional’’ Ana citește’’, înscris în CAERI 2019, domeniul literatură, poziția 2148.   Concursul a  fost organizat de Școala Gimnazială ,,Nicolae Iorga”Focșani și Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Elena Doamna“ Focșani, în colaborare cu Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Vrancea, Casa Corpului Didactic’’Simion Mehedinți’’Focșani  şi Muzeul Vrancei.

Activitățile proiectului se adresează elevilor cu cerințe educative speciale, elevilor claselor  I-VIII de la scolile  integratoare, care au colegi cu cerințe educative speciale,  părinților copiilor cu cerințe speciale de educație, cadrelor didactice din învățământul special și special integrat, ONG-uri interesate.  

     Proiectul Educațional “Ana citește” dezvoltă practici diversificate de lectură, necesare pentru  dezvoltarea abilităților de comunicare și de lucru în echipă,  dezvoltarea capacității de exprimare orală și scrisă a elevilor.

    Activitățile sunt orientate spre formarea și dezvoltarea abilităților de comunicare și muncă independentă care să faciliteze interacțiunea cu  colegii  și profesorii, să le dezvolte încrederea în  forțele proprii și sentimentul de utilitate, iar părinții sunt implicați în toate activităţile  desfăşurate în cadrul proiectului precum: citirea împreună, activităţi de desen, pictură, expoziţii-concurs, acţiuni de voluntariat, activităţi la biblioteca școlii.

       Proiectul  are la bază o activitate principală, activitatea artistică. Desenul, pictura, modelajul, colajul, dincolo de a potența participarea copilului,  are  avantajul  de  a  fi  o  activitate terapeutică.  

      Concursul pentru elevi este structurat  pe trei secțiuni: Secţiunea 1-  Creație literară, Concurs-simpozion pentru elevi “Dialoguri despre lectură. Anotimpurile copilăriei”; Secţiunea 2 – Creaţie  plastică ,, Natura- armonie și culoare”-Concurs; Secţiunea 3-  Prezentări PowerPoint ,,Natura, comoară pentru suflet, oglindită în creaţiile literare”- Concurs. Cadrele didactice au participat  cu lucrări de specialitate, exemple de bune practici din domeniul învăţământ special şi special integrat, la  realizarea unui volum în format electronic(CD), cu ISBN, cu titlul ‘’Individualizarea procesul instructiv-educativ prin utilizarea  Planului Educațional Individualizat’’              

       Evenimentul a fost deschis la vernisajul expoziției de desene ,,Natura, armonie și culoare” prin  urările de bun venit adresate elevilor participanți la simpozion și cadrelor didactice însoțitoare, de către coordonatorii proiectului, prof. Ecaterina Galoiu, bibliotecar Adriana Măciucă şi  director prof. Trandafir Daniela, de la Școala ,,Nicolae Iorga” .

 Expoziția cuprinde lucrările elevilor cu cerințe educative speciale realizate în diverse tehnici:desen, pictură, colaj. În toate lucrările se remarcă inocența copilăriei și încrederea că ei pot fi văzuți,apreciați și înțeleși. Expoziția se va afla la Casa Corpului Didactic Focșani  și Muzeul Unirii, începând de pe 10 iunie 2019.

  Fiecare secțiune a concursului a reunit lucrări provenite de la  numeroase școli din judeţul Vrancea și din țară. Numărul participanţilor elevi  cu cerințe educative speciale este  mai mare decât anul trecut.  In toate activitățile desfășurate, copiii cu CES au fost acompaniaţi de colegii lor de clasă.  Lucrările premiate ale elevilor se vor fi publicate în volumul  nr. 7 al proiectului.

.    “ Cred că este foarte important ce carte recomanzi unui copil care n-a citit niciodată o carte. Aceștia pot avea probleme de citire şi poate şi un vocabular limitat. Consider ca ei pot să înceapă cu texte simple, pe care să le înţeleagă, texte care să aibă diversitate în mesajul vizual, verbal. Să dăm copiilor diversitate, culoare, să vadă contraste reale, mimică, gestică, care  creează emoție. Și  cel mai important lucru este să ne asigurăm că vor descoperi că lectura e ceva distractiv, plăcut’’ precizează coordonatorul proiectului, prof. Ecaterina Galoiu.

În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.