Educație

Deranjați de protestul colegilor de la Botta, profesorii de la Colegiul Gheorghe Balș Adjud ies și ei la atac!

Ziarul de Vrancea
6 iun 2019 1404 vizualizări

Reamintim că miercuri, 05 iunie 2019, s-a desfăşurat la sediul Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Vrancea, din Focșani, o întâlnire între o delegație formată din profesori de la Colegiul „Emil Botta” din Adjud și conducerea județeană a domeniului educației din județul nostru. Întâlnirea de la sediul IȘJ Vrancea, derulată pe fondul nemulțumirii evidente a cadrelor didactice de la colegiul adjudean, a avut loc chiar de ”Ziua Învățătorului”. Nemulțumirile profesorilor adjudeni de la Colegiul Botta se datorează deciziei Ministerului Educației Naționale de a reduce numărul de clase în anul școlar 2019-2020. Astfel, potrivit deciziei MEN, se vor înființa mai multe clase de profesională în dauna celor teoretice. Mărirea claselor de învățământ profesional în detrimentul celor de la liceele teoretice, decisă la nivelul Ministerului Educației, nemulțumește, iată, aceste licee. În județul nostru, conform opiniilor membrilor delegației cadrelor didactice de la Colegiul Botta din Adjud, una din victimele „reformei” făcute de Ecaterina Andronescu este chiar la unitatea lor de învățământ, unde vor fi 6 clase teoretice în loc de 8, cum erau până acum. După opiniile exprimate miercuri, 5 iunie 2019, la sediul IȘJ Vrancea, redate pe larg în cuprinsul articolului Întâlnire cu reproșuri și suspiciuni de discriminare, între delegația profesorilor de la Colegiul Botta, Adjud, și conducerea IȘJ Vrancea, publicat în Ziarul de Vrancea, am primit la redacție o replică a colectivului de cadre didactice al Colegiului Gheorghe Balș Adjud, sub semnătura directorului unității de învățământ menționate, prof. Valentin-Marian Mitrofan. Redăm în continuare conținutul integral al acesteia.

Referitor la articolul dumneavoastră în care prezentați protestul profesorilor de la Colegiul Național Emil Botta din Adjud generat de reducerea planului de școlarizare de la 7 clase la 6 clase, Colegiul Tehnic ”Gheorghe Balș” din Adjud, cea de a doua unitate de învățământ liceal din municipiul Adjud, vine cu următoarele precizări:

Învățământul tehnic și profesional trebuie susținut, mai ales că este mare nevoie de forță de muncă profesionalizată/calificată.

Din cauza scăderii numărului de elevi din Adjud și din împrejurimi, numărul de clase de liceu realizate în municipiul Adjud a scăzut constant.

Metodologia de fundamentare a cifrei de școlarizare precizează că fundamentarea planului de școlarizare trebuie să fie făcută pe baza cifrelor reale de absolvenți ai clasei a opta.

În urma studiului statistic efectuat în municipiul Adjud și în împrejurimile acestuia a rezultat că în acest an există 324 de absolvenți ai clasei a opta și nu peste 400 așa cum a afirmat conducerea Colegiului Național Emil Botta, număr suficient pentru realizarea a doar 11,5 clase de liceu și învățământ profesional.

Conform Legii educației, Planului Regional de Acțiune pentru Învățământ și Planului Local de Acțiune pentru Învățământ, proporția claselor ar trebui să fie 60% profil tehnologic și 40% profil teoretic. 

Acest lucru a fost susținut și de comunitatea locală, care printr-o hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Adjud a recomandat Inspectoratului Școlar al Județului Vrancea să întocmească un plan de școlarizare echilibrat prin repartizarea în mod egal a numărului de clase între cele două colegii.

În consecință Inspectoratul Școlar al Județului Vrancea a stabilit un plan de școlarizare care prevedea 6 clase de învățământ teoretic alocate Colegiului Național Emil Botta și 7  clase de învățământ profesional și tehnic alocate Colegiului Tehnic Gheorghe Balș.

În virtutea celor prezentate mai sus acest plan era potrivit realităților și necesităților zonei.

Articolul transmis dumneavoastră de către Colegiul Național Emil Botta a avut ca scop crearea de emoție, victimizarea cu scopul de a determina factorii de decizie să modifice planul de școlarizare pentru a li se acorda o clasă în plus cu scopul prezervării normelor de predare a personalului didactic, în condițiile în care marea majoritate a acestuia dispune de câte 1,5 norme.

Acest lucru s-a și întâmplat, Ministerul Educației Naționale a intervenit și a suplimentat planul de școlarizare cu o clasă pentru Colegiul Național Emil Botta.

Considerăm că împărțirea claselor 6-6 între cele două licee din Adjud ar fi fost una corectă, logică și realistă. Toți agenții economici din Adjud se plâng de lipsa forței de muncă, de lipsa oamenilor calificați într-o meserie. Nu există elevi suficienți în zona municipiului Adjud pentru 8 clase teoretice și 6-7 clase tehnologice. Noi am cerut factorilor de decizie o împărțire echitabilă a claselor pe licee, pe baza cifrelor reale de școlarizare, pe necesitățile societății.

Modificarea planului de școlarizare în favoarea Colegiului Național Emil Botta va avea drept consecință nerealizarea claselor de învățământ profesional, deoarece planul de școlarizare este supradimensionat cu două clase, lucru care va veni în contradicție tocmai cu ceea ce afirmă Ministerul Educației Naționale, că va revigora învățământul profesional și tehnic prin creșterea numărului de clase pe această filieră.

Se pare că acest lucru se va realiza doar pe hârtie, nu și în realitate.

În numele colectivului de cadre didactice al Colegiului Gheorghe Balș Adjud,

Director prof. Valentin-Marian MITROFAN

Citiți și:Întâlnire cu reproșuri și suspiciuni de discriminare, între delegația profesorilor de la Colegiul Botta Adjud și conducerea IȘJ Vrancea


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.