CCD, beneficiara a doua proiecte POCU cu finanțare europeană
Casa Corpului Didactic ,,Simion Mehedinți” Vrancea este beneficiara a două proiecte POCU cu finanțare europeană. Proiectul „Formarea profesională a managerilor școlari, personalului didactic și personalului de sprijin din școli defavorizate” are o valoare de 1.858.503,69 si Proiectul ,,Educație incluzivă pentru școli defavorizate” are o valoare de 5.072.565,76 lei. Primul se va implementa pe o perioadă de 30 de luni, iar cel de-al doilea pe o perioadă de 36 de luni. Proiectul „Formarea profesională a managerilor școlari, personalului didactic și personalului de sprijin din școli defavorizate” are ca obiectiv general - Reducerea părăsirii timpurii a școlii pentru copiii aparținând grupurilor vulnerabile în acord cu Cadrul Strategic pentru Cooperarea Europeană în Domeniul Educției și Formării Profesionale (ET 2020) prin includerea unor programe educaționale care să asigure accesul echilibrat la educație și îmbunătățirea calității educației prin formarea profesională a personalului educațional din școli defavorizate în care sunt înmatriculați copii cu un grad ridicat de risc educațional. „Proiectul își propune îmbunătățirea competențelor pentru un numar de 110 personal didactic din regiunea SUD-EST, în vederea promovării unor servicii educaționale de calitate orientate pe nevoile elevilor și a unei școli incluzive și pentru integrarea lor pe piața muncii. Cadrele didactice vor beneficia de patru programe de formare acreditate (TIC, Pro mediere în școli defavorizate, Școala incluzivă- dimensiuni, provocări, soluţii și un program de formare Comunicare și management în școli defavorizate care se adresează echipelor manageriale, șefilor comisiilor metodice și diriginților acționând pe patru domenii de formare complementare care, împreună, susţin formarea continuă a personalului didactic, managerilor școlari și personalului de sprijin din școlile țintă şi le sprijină în special pe cadrele didactice debutante să înceapă şi să dezvolte o carieră în învăţământ) și mentorat didactic . Cei cu rezultate deosebite vor obține burse in valoare de 800 de lei pe șase luni, premii de 1200 lei pentru calitate în educație incluzivă și subvenții de 1500 lei”, potrivit unei informari a CCD. Programele de formare acreditate prin proiect îşi propun dezvoltarea pe termen lung a unor competenţe transversale specifice învăţării pe parcursul întregii vieţi pentru personalul didactic, managerii școlari și personalul de sprijin din școlile din regiunea SUD-EST, cu potenţial complex de valorificare în contexte foarte diverse. Prin implementarea proiectului propus se urmărește îmbunătățirea accesului la educație al copiilor proveniți din medii dezavantajate, diminuarea ratei abandonului școlar în învățământul preuniversitar. Astfel se va acorda sprijinul necesar pentru formarea cadrelor didactice care lucreaza cu persoane cu risc de părăsire timpurie a școlii, inclusiv realizarea de schimburi de bune practici și vizite la școlile cu performanță în educție pentru cunoașterea/preluarea bunelor practici experimentate privind prevenirea/diminuarea/corectarea abandonului școlar și creșterea motivației pentru învățare a copiilor săraci.
Prevenirea și corectarea fenomenului de părăsire timpurie a școlii
Proiectul ,,Educație incluzivă pentru școli defavorizate” are ca Obiectiv general: Prevenirea și corectarea fenomenului de părăsire timpurie a școlii prin adoptarea unor planuri de acțiune și programe educaționale integrate de furnizare a competențelor și abilităților de bază, pentru componenta de A Doua Șansă și de tip ADS utilă pentru 76 de persoane și pentru componenta preventivă destinată pentru 515 de preșcolari și elevi din ciclurile preprimar, primar și gimnazial, într-o alternativă deschisă și incluzivă de educație, cu implicarea a 115 de cadre didactice perfecționate profesional în proiect. Prin obiectivele sale proiectul vizează două direcții de acțiune aflate în raport de complementaritate: 1. Direcția remedial/corectivă: se adresează persoanelor care părăsesc timpuriu școala (copiilor și adulților) înăinte de finalizarea studiilor obligatorii, ce contribuie la prevenirea fenomenului de abandon școlar; 2. Direcția preventivă: include mai multe categorii de elevi si preșcolari, reprezentând o agregare complexă a majorității factorilor semnificativi din jurul copilului, care ăi pot afecta parcursul educațional. În primul rând, este vizat însuși preșcolarul/elevul care se află în situația de risc. Părinții vor primi consiliere și sprijin educațional pentru a conștientiza și sprijini evoluția educativă a copilului lor. Grupul țintă adulți de la ADS va primi subvenție, iar elevii de la programul ,,Școală după școală” vor primi un pachet de hrană și subvenție. Cadrele didactice implicate în dezvoltarea şi implementarea programelor de educaţie de „A doua şansă” și de prevenire a părăsirii timpurii a școlii vor beneficia de un program de formare acreditat ,,Educație incluzivă prin colaborarea școala - comunitate”. Proiectul va fi implementat în școli din regiunea SUD-EST.