Educație

Casa Corpului Didactic publică rezultatele chestionarului privind desfășurarea activităților online în lunile martie și aprilie 2020

Ziarul de Vrancea
11 mai 2020 1361 vizualizări

Eșantionul a fost format din peste 3000 de respondenți (profesori, elevi și părinți).

Rezultate chestionar părinți 

Doar 1,5% dintre respondeți au declarat că nu au copii școlari, iar 62,3% dintre aceștia locuiesc în mediul urban. 82% din părinți au acasă calculator, iar aproape 70% dintre copiii lor beneficiază de camera proprie.

Printre avantajele pe care părinții consideră că le are învățământul online enumerăm: orar flexibil, colaborarea cu alți copii, utilizarea de resurse educaționale diversificate. Pe de altă parte, dezavantajele precizate de aceștia ar fi: lipsa interacțiunii directe cu ceilalți, concentrare greoaie, orele se suprapun și nu toți frații au acces la calculator, necesită conexiune la Internet și echipamente fizice, precum și abilități speciale din partea copiilor pe care unii nu le-au deprins la școală. Alte probleme identificate de către părinți: copiii se plictisesc repede, conexiune slabă la Interne.

Părinții consideră că: mai mult interes din partea profesorilor, existența unei platforme a școlii și a unui orar (poate chiar flexibil, în sensul de a putea participa și cu alte clase), asigurarea echipamentelor necesare și educarea copiilor pentru această formă de educație (doar 12% dintre părinți consideră că există competențele necesare desfășurării lecțiilor online) ar avea efecte benefice asupra lecțiilor online pe viitor.

Mai mult de jumătate dintre aceștia consideră oportună organizarea de lectorate cu părinții, în sistem online.

Rezultate chestionar elevi 

Aproximativ 53% dintre elevii care au răspuns la întrebări locuiesc în mediul urban și cam tot atâția învață la liceu, restul la gimnaziu. Cei mai mulți dintre copii se consideră destul de pregătiți să utilizeze plarformele de învățare online, iar în jur de 80% au calculator acasă. 65% dintre elevi afirmă că au participat la lecții online și în martie și în aprilie. Cele mai utilizate platforme/aplicații au fost: WhatsApp, Messenger, e-mail, Zoom, Google Classroom.

Printre materiile la care s-au efectuat cele mai multe lecții se află: matematica, româna, informatica, engleză, fizică și geografie.

Avantajele lecțiilor online sunt aceleași și în opinia elevilor: orar flexibil, colaborare, resurse diversificate. Printre dezavantaje, în plus față de cele constatate de părinți, se enumeră: afectarea sănătății, teme excesive și faptul că unii profesori nu știu să utilizeze foarte bine platformele pe care lucrează.

Elevii nu și-ar dori să înlocuiască învățământul tradițional cu cel online, dar aproape 70% dintre ei ar vrea să poată participa la lecție, de acasă, atunci când sunt bolnavi.

Rezultate chestionar profesori. 65.7% dintre cadrele didactice au desfășurat lecții online cu elevii din mediul urban, restul de 34,3% au lucrat cu elevii din mediul rural.

Printre avantajele educației online, profesorii enumeră orarul flexibil, eficientizarea învățării prin utilizarea conținuturilor multimedia și a aplicațiilor interactive, încurajarea și dezvoltarea comunicării și creativității.

Pe de altă parte, dezavantajele constau în timpul mult mai mare necesar pregătirii lecțiilor online în raport cu lecțiile tradiționale, lipsa echipamentelor IT adecvate, a unui cadru legislativ care să reglementeze educația online, lipsa unei comunicări autentice cu elevii și motivația scăzută a acestora de a participa la activități online.

Printre cele mai utilizate instrumente digitale în procesul de învățare, în perioada martie – aprilie 2020, enumerăm: WhatsApp, Messenger, e-mail, platforme digitale free (de exemplu, Google Classroom, Moodle, Microsoft Teams, Edmondo, Easyclass, ClassDojo) și aplicații online pentru învățare colaborativă (Google Hangouts Meet, Skype, Zoom, Webex).

Pentru îmbunătățirea, pe viitor, a educației online, profesorii consideră necesare cursuri pentru o formare continuă temeinică în vederea utilizării corespunzătoare a instrumentelor digitale necesare învățării online. În același timp, profesorii propun introducerea orelor de TIC pentru elevi încă de la clasa I, iar pentru ceilați elevi, minim 2 ore de TIC pe săptămână.

Text informații: Casa Corpului Didactic Vrancea


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.