Peste 250 de kilograme de deșeuri, adunate de elevii Liceului de Artă „Gheorghe Tattarescu‟ în zona Lepșa-Greșu
Peste 250 de kilograme de deșeuri, abandonate într-o parcare de pe DN 2D, în apropierea satului Greșu. Asta au găsit elevii Liceului de Artă „Gheorghe Tattarescu‟ din Focșani, care au participat la o acțiune de ecologizare în zona Lepșa-Greșu, în cadrul săptămânii de Școală Altfel.
Saci întregi de gunoaie, strânși de o mână de elevi, dintr-o singură parcare, situată într-o zonă de munte, tranzitată cu precădere de cei ce se declară iubitori de natură. Avem obiective turistice, dar nu avem educația de a păstra frumusețea naturală a acestor locuri. Așteptăm elevii să strângă după noi, pentru că educația este ceva abstract, care se întâmplă doar la școală. Adulții nu mai educă elevii, ci invers, pentru că adulții au alte treburi, mereu mai importante, care nu suportă amânare. Și asta se extinde până la autorități, care devin brusc neputincioase, soluțiile pentru depozitarea, respectiv colectarea deșeurilor rămânând în continuare doar ceva ce se poate implementa în alte țări, nu și la noi.
Cum a decurs acțiunea de ecologizare, desfășurată de elevii Liceului de Artă „Gheorghe Tattarescu‟:
„15 elevi și profesorii Bratu Ionela și Dracea Viorica, însoțiți de angajați ai Romsilva, s-au deplasat în apropierea satului Greșu, într-o parcare de pe drumul DN 2D, de unde au adunat în jur de 250 de kilograme de deșeuri abandonate, și apoi pe Cheile Tișiței, pe o porțiune de 2,5 kilometri de la intrare. Activitatea de ecologizare s-a realizat în parteneriat cu Romsilva - Parcul Natural Putna Vrancea și Primăria Tulnici.
Acțiunea s-a înscris în calendarul activităților proiectului Erasmus + „Water Day 2019 and Earth Day 2020‟, care se derulează în perioada 2018-2020, în parteneriat cu unități școlare din Franța, Spania, Italia și Croația.
«Acțiunea de ecologizare de astăzi este o continuare a activităților desfășurate de elevii și profesorii europeni participanți la mobilitatea din perioada 5-10 mai 2019, când am realizat și o serie de analize cu privire la calitatea apei râului Putna.
Astăzi, sperăm că am oferit elevilor noștri o bună ocazie de a înțelege importanța respectării și protejării mediului natural. Elevii au primit informații foarte interesante despre conservarea mediului, despre specii de plante și animale din arealul Parcului Natural Putna și comportamenul pe care trebuie să-l avem în natură din partea profesioniștilor de la Romsilva, care ne-au sprijinit în inițiativa noastră. Le mulțumim și sperăm să continuăm colaborarea cu Romsilva-Parcul Natural Putna Vrancea. De asemenea, am urmărit specificul caselor tradiționale din zona Lepșa deoarece ne pregătim pentru următoarea mobilitate a proiectului Erasmus+ care se va desfășura, în noiembrie, la IESO MATÍAS RAMÓN MARTÍNEZ, Burguillos del Cerro, Spania, unde vom prezenta modalități tradiționale de construire a caselor românești», a declarat doamna profesor Ionela Bratu, coordonator al proiectului.
Proiectul Erasmus+, cu finanțare europeană «Water Day 2019 and Earth Day 2020» (2018-1-FR01-KA229-047929_2) și-a propus ca, prin temele sale universale, «Apa» și «Pământul», să sensibilizeze elevii cu privire la problemele majore ale planetei, pentru a-i face activiști cu adevărat în protejarea mediului și a planetei noastre. Vrem ca fiecare elev să devină o persoană care va avea încredere în ea, capabilă de a decide și cu simț critic, care să aibă spirit de inițiativă și să muncească în echipă, astfel încât să devină un cetățean responsabil care-și cunoaște țara, Uniunea Europeană și lumea și poate răspunde provocărilor secolului al XXI-lea.”
Pagina de facebbok a Proiectul Erasmus+, cu finanțare europeană poate fi accesată dând clik pe titlul alăturat:Water Day 2019 and Earth Day 2020
Articol redactat de redactat Viorica Dracea și Ionela Bratu