Educație

Teatrul, Mausoleul şi Muzeul de Istorie - comorile Focşaniului

Ziarul de Vrancea
11 oct 2013 1140 vizualizări
De la “aici s-au cunoscut părinţii mei”, la “cu această ocazie am intrat pentru prima dată în Muzeul Judeţean”, aşa şi-au motivat alegerile liceenii implicaţi în proiectul “Căutătorii de comori: comorile oraşului meu”

Ateneul Popular “Maior Gheorghe Pastia” din Focşani a marcat ieri Ziua Educaţiei Nonformale printr-un atelier intitulat “Căutătorii de comori: comorile oraşului meu”, desfăşurat împreună cu elevii a două unităţi şcolare: ColegiulTehnic “Ion Mincu” şi Şcoala Postliceală Sanitară “Hippocrate”. Aceştia s-au constituit în echipe a cate şase elevi care au căzut de acord asupra unei comori a oraşului în care trăiesc, pe care au găsit-o colindand străzile. Misiunea lor a fost una mai ales educativă, dacă avem în vedere mărturisile participanţilor. Unii au declarat că s-au implicat în proiect din curiozitate şi pentru a socializa, alţii pentru a descoperi oraşul în care studiază, provenind din judeţe învecinate, în timp ce alţi elevi vranceni au mărturisit că, deşi trăiec în Focşani, săptămana aceasta au călcat pentru prima dată pragul Muzeului Judeţean. Ieri, în cadrul atelierului de la Ateneu, elevii şi-au prezentat descoperirile, motivand de ce s-au oprit asupra unor clădiri anume. Elevii Colegiului “In Mincu” au considerat că Teatrul “Pastia” este una dintre comorile de nepreţuit ale Focşaniului, atat din motive culturale, dar şi pentru că părinţii uneia dintre colegele lor s-au cunoscut în apropierea edificiului de cultură. “Am mers la piese de teatru aici şi am rămas impresionată. De fiecare dată plec cu un sentiment plăcut şi merg acasă încărcată cu energie pozitivă. În plus, în parcul de la Teatru s-au cunoscut părinţii colegei noastre şi i-am făcut o surpriză cu acest prilej”, ne-a declarat Denisa, una dintre elevele Colegiului “Ion Mincu”.

Elevii, mobilizaţi să lucreze în echipă

Muzeul de Istorie este o altă instituţie asupra căreia s-au oprit, de această dată, elevii Şcolii Postliceale “Hippocrate”. “Mausoleul Sud reprezintă un omagiu celor care au luptat în Război. Din păcate nu am reuşit să luăm legătura cu nimeni de la această instituţie, dar ne-am informat de unde am ştiut, respectiv de pe internet, pe la cunoştinţe”, ne-a spus Alexandru, de la Şcoala Postliceală “Hippocrate”. Din echipa acestuia a făcut parte şi Teodora, absolventă a Liceului de Arte, care a desemnat un fragment din “Atacul de la Smîrdan” de Nicolae Grigorescu. Altă echipă a viitorilor asistenţi medicali a considerat că şcoala ale cărei cursuri le urmează poate constitui o comoară, în timp ce liceenii s-au oprit asupra Ateneului Popular. “Elevii implicaţi în acest proiect sunt de la clasele a X-a, majoritatea fiind din mediul rural, şi pentru ei a constituit o provocare. Scopul meu principal a fost acela de a-i obişnui să lucreze în echipă şi cred că în mare măsură am reuşit”, ne-a mărturisit profesoara de limba romană Voicuţa Voicu, de la Colegiul “Ion Mincu”, coordonatoarea proiectului în acest liceu. Comorile descoperite de elevi au fost transpuse în panouri pe care elevii le-au expus în holul Ateneului Popular. Atelierul a fost organizat în parteneriat cu Asociaţia “Fii CEL ce EŞTI” CREAT” şi a fost condus de Odette Irimia, coordonator de programe în cadrul Ateneului Popular. (M. VLĂDESCU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.