Educație

Tezele cu subiect unic, un nou experiment scolar

Camelia Stănilă
1 nov 2006 826 vizualizări
Ministerul Educatiei nici macar nu a schitat modul in care tezele vor contribui la admitere. Experimentul din acest an va contrinui la identificarea carentelor din sistem. Seful ISJ, Danut Popoiu, sustine ca evaluarea externa a elevilor este benefica

Generatia elevilor aflati acum in clasa a VII-a a scapat de "cosmarul" tezelor unice, pe baza carora sa se faca admiterea la liceu. Aceasta dupa ce la sfirsitul saptaminii trecute, in cadrul intilnirii ministrului educatiei, Mihail Hardau, cu toti inspectorii generali din tara, s-a decis aminarea tezelor cu subiect unic pentru semestrul II, cu caracter experimental. Astfel, in acest an, aceasta forma de evaluare va contribui doar pentru identificarea carentelor din sistemul de invatamint. Discutiile purtate cu reprezentantii MEdC nu au adus insa lamuriri suplimentare asupra modului in care ar urma sa se faca admiterea la liceu, in cazul in care proiectul cu tezele unice are succes si va fi implementat. Aceasta cu toate ca subiectul a fost intens discutat de elevi, parinti si

profesori, care abia asteptau lamuriri in acest sens. Cu toate acestea, inspectorul general Danut Popoiu sustine ca o evaluare externa este benefica, din mai multe motive. "Va fi o teza de 50 de minute, cu dificultate medie, care sa se adreseze tuturor elevilor de clasa a VII-a. Se va da la romana, matematica si limba materna, acolo unde este cazul. Nu stiu decit ca aceste teze au o pondere de 25% in media elevilor. Avantajul este ca este vorba de o examinare externa, cu profesori straini de clasa, ceea ce va va inlatura subiectivismul pe cit posibil. Restul de 75% va fi o evaluare interna, pe care profesorul o face la clasa prin diverse mijloace, prin examinari orale, extemporale etc. Nu s-a discutat insa cum se va face admiterea. Cert este ca la anul, elevii vor da teste nationale si repartitia va fi computerizata ca si pina acum. Tezele unice nu sint insa un examen, ci o evaluare continua, dar externa, cu care noi nu sintem obisnuiti", a afirmat inspectorul general Danut Popoiu. Acesta a precizat si faptul ca o evaluare de acest gen va regla si modul de predare la clasa al cadrelor didactice, care vor fi obligate sa parcurga materia in acelasi ritm cu restul colegilor. In plus, faptul ca in acest an tezele sint doar experimentale va ajuta si la o disciplinare a supraveghetorilor. Seful ISJ spune ca aceasta aminare va oferi si timpul necesar pentru a fi consultati elevii si profesorii din teritoriu, cu ocazia vizitelor de lucru ale inspectorilor scolari. Pe de alta parte, pina anul viitor, conducerea MEdC va trebui sa rezolve si problemele

care tin de logistica organizarii tezelor unice, mai ales in ceea ce priveste transmiterea subiectelor in scoli. Acesata avind in vedere ca multe dintre scolile de la sate nu au conexiune la internet. "Eu

am luat harta centrelor de testare si am suprapus-o cu scolile conectate la internet si am avut un grad de suprapunere de 60- 70%. Ma refer la scolile coordonatoare. De acolo, subiectele ar putea sa ajunga la elevi in circa 30 de minute. Pina la implementarea acestui sistem vom avea posibilitatea sa facem

conectare la internet si pentru restul scolilor cu personalitate juridica", sustine "generalul" Popoiu. Este insa putin probabil caacest lucru sa se intimple prea curind, de vreme ce responsabilii din ISJ fac demersuri la primarii de ani intregi, pentru a putea asigura internet scolilor din mediul rural.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.