Educație

“Criteriul elitist e călcat în picioare la IŞJ Vrancea”

Ziarul de Vrancea
14 iun 2013 2315 vizualizări
Cadrele didactice doresc elaborarea unor criterii noi pentru acordarea gradaţiilor de merit.Nemulţumirile se îndreaptă spre Inspectoratul Şcolar care nu apreciază performanţa, în opinia sindicaliştilor

Criteriile de acordare a gradaţiilor de merit din acest an au starnit discuţii aprinse ieri, la ultima şedinţă din acest an şcolar a liderilor organizaţiilor locale ale Sindicatului Liber din Învăţămant (SLI) Vrancea. Mai multe voci au susţinut necesitatea stabilirii unor criterii clare şi corecte astfel încat să fie eliminate situaţiile în care unele categorii nu au acces la acest premiu salarial. Volumele de sute de pagini ar trebui să nu mai existe, iar între catedrele didactice trebuie să se facă delimitări clare. “Este o situaţie care a apărut şi care creează în interiorul sistemului discrepanţe sociale. În comisia paritară, la şedinţa pe care am avut-o la IŞJ, am ridicat această problemă: fişa de gradaţii este greşit şi cu dedicaţie făcută pentru liceele elitiste. Sunt multe categorii care lucrează în învăţămant şi care nu se regăsesc. Noi supralicităm, sunt dosare voluminoase. Să plantezi trei licheni sau să ai o activitate cu biserica şi să depui 40 de pagini la dosar, cu asta nu este în regulă. Sunt cantare diferite pentru unii şi pentru alţii. Dacă criteriile de evaluare sunt echitabile la prima vedere, modul în care se face aprecierea este diferit”, a declarat vicepreşedintele SLI, Sorin Bozbici, profesor la Colegiul “Valeriu D. Cotea”. Acesta a susţinut necesitatea schimbării criteriilor de acordate a gradaţiilor de merit şi a făcut un apel la colegii de organizaţie pentru a sprijini acest demers.

 
Curs de anestezie, punctat la limba romană


Afirmaţia acestuia a inflamat spiritele, Daniela Plăiaşu, profesor la Colegiul Unirea, venind cu contraargumente. “Eu sunt dovada vie că acest criteriu elitist este călcat în picioare la IŞJ Vrancea. În 26 de ani de performanţă nu am pătruns în nicio comisie naţională, deşi am kilograme de diplome naţionale, iar doi ani mi s-a refuzat dreptul să fiu metodist”, a spus profesoara, recunoscută pentru performanţele avute cu elevii la olimpiadele naţionale dar mai ales pentru “Revista Noastră” pe care o conduce, considerată una dintre cele mai bune din ţară în domeniu. Daniela Plăiaşu a făcut referire directă la modul inechitabil în care au fost acordate gradaţiile de merit în acest an, dand exemplu colegi de cancelarie care au organizat cursuri internaţionale la care au participat profesori din judeţ ce au fost punctaţi la dosarele de gradaţie pentru simpla participare, în timp ce organizatorul a fost eliminat din competiţia dosarelor. “Cum să respingi dosarul unui asemenea om pe motiv că este proiectul liceului? Păi liceul este entitate personală? Nu este format din cadre didactice? Participanţii la proiect iau gradaţie, iar titularul proiectului are dosarul respins”, a mai spus sindicalista Daniela Plăiaşu, profesoară la Colegiul Unirea. Nemulţumirile acesteia sunt legate şi de faptul că nu există un criteriu de departajare a cadrelor didactice de aceeaşi disciplină. “Să punctezi la limba romană un curs de anestezie la egalitate cu unul care vine cu un kg de diplome pe specialitate nu e normal”, a mai spus profesoara.


Grup de lucru pentru viitoarele gradaţii


Ca urmare a acumulării mai multor nemulţumiri a cadrelor didactice, liderul SLI Vrancea a anunţat că aşteaptă propunerile din şcoli pană la mijlocul lunii viitoare, urmand apoi să constituie un grup de lucru care va da o formă acestora şi le va trimite apoi la FSLI. “Sperăm ca pană la 15 august 2013 toate aceste propuneri să ajungă la FSLI şi să schimbăm măcar 50% din ceea ce ne propunem”, a spus în final liderul SLI, Emil Tudor. (M. VLĂDESCU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 14

Adaugă comentariu
Ulise Grosu, acum 1920 zile, 9 ore, 14 minute, 7 secunde
@"danb" Mai Postacule Nevinovat, Cu ce drept iti permiti, tu sa afirmi despre mine : " Oricum daca a ajuns si Ulise sa aiba grija de copiii vrancenilor suntem intr-o situatie citeste integral
justitiarul, acum 1920 zile, 23 ore, 51 minute, 52 secunde
Nu profesorii stabilesc programa scolara din scolii, ci politicienii. Profesorii nu au avut si nu au nici un cuvant de spus. Ei trebuie sa se conformeze legilor altfel li se desface contractul de citeste integral
danb, acum 1920 zile, 16 ore, 12 minute, 13 secunde
Am sa ma gandesc la propunerea cu preluarea catorva ore. Cred intr-adevar ca elevii au nevoie si de putina realitate economica capitalista, nu numai de teorie. Oricum daca a ajuns si Ulise sa aiba citeste integral
Ulise Grosu, acum 1921 zile, 4 ore, 58 minute, 50 secunde
@"fanclub Ulise" Puisor, Uite ca de asta "nu are ursul coada si vulpea nu o poate duce", pentru ca il loc de "i", dintr-o regretabila eroare am pus "e". Daca am citeste integral
pentru criteriuelitist, acum 1921 zile, 5 ore, 25 minute, 59 secunde
Ce performanta sa respecte ISJ-ul dl. Tudor Emil? Nu iti este rusine analfabetule, sa spui ca ISJ-ul nu respecta criteriul elitist, de unde le scoateti nu se stie!!! Ce criteriu ai indeplinit tu? Ai citeste integral
criteriuelitist, acum 1921 zile, 5 ore, 57 minute, 41 secunde
Cind a fost criteriul elitist incalcat de ISJ ? Dar a fost acest criteriu? A tinut cont cineva de el ? In ce se masoara acest criteriu d-na Plaiasu? Ce tot tineti trena acestui grup de tembeli care citeste integral
tudoreltuicurel, acum 1921 zile, 6 ore, 36 minute, 32 secunde
Cine are gradatie de merit! Ulise sau Tudor Emil. Voi ati vazut cine este pe lista gradatiilor de merit aprobata. Sa ne fie noua rusine cine ne apara interesele. Facem parte din odiseea ,, Hotul citeste integral
fanclub Ulise, acum 1921 zile, 7 ore, 2 minute, 54 secunde
Bah Uliese dupa ce ca esti nebun mai esti si analfabet. "Efectele oboselii" nu " Efectele oboselei" bah analfabetule. Chiar uite am sa fac o petitie sa te dea dracu afara din citeste integral
Ulise Grosu, acum 1921 zile, 7 ore, 21 minute, 56 secunde
@"danb" Stimabile, Avand in vedere afirmatia "uite vezi , de-aia n-are ursu coada si Ulise n-are munca", s-ar impune sa mergeti sa faceti nanita, petru ca este posibil, ca toata citeste integral
fanclub Ulise, acum 1921 zile, 7 ore, 48 minute, 1 secunda
Ulise baiatu stai cam prost cu nervii. Ce cauti tu mah in invatamant ? Vrei sa ne sperii copiii ? Si vezi ca pana la urma esti bugetar si iei tu bani de la noi, nu ne dai tu noua. Asa poate nu ar citeste integral
Ulise Grosu, acum 1921 zile, 9 ore, 3 minute, 55 secunde
@"danb'" Ca sa-mi dai mie lectii de morala si de etica profesioanal, daca ai avea un minim bun simt, ti-ai da seama ca este destul de greu, dar de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere. In citeste integral
danb, acum 1921 zile, 8 ore, 49 minute, 39 secunde
uite vezi , de-aia n-are ursu coada si Ulise n-are munca.
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.