Violenţele şcolare, discutate în CA-ul IŞJ
Cazurile de violenţă şcolară, în special cel înregistrat marţi la Liceul Tehnologic “Eremia Grigorescu” Mărăşeşti, au fost discutate ieri în şedinţa Consiliului de Administraţie al Inspectoratului Şcolar Judeţean, unde a fost invitat şi subcomisarul Zorel Burlan din cadrul Inspectoratului Judeţean de Poliţie Vrancea. Acesta le-a reamintit membrilor CA măsurile minime de securitate pe care trebuie să le ia directorii unităţilor de învăţămant pentru a preveni violenţele şcolare. Printre acestea: închiderea uşilor, interzicerea intrării persoanelor străine în şcoli şi legitimarea de către elevul de serviciu a persoanelor din afara şcolii, sau chiar rediscutarea regulamentelor de ordine interioară. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar şi cel al Poliţiei au căzut de acord ca la finele acestei luni să se desfăşoare o şedinţă cu directorii de şcoli în care să fie abordată tema violenţei în unităţile de învăţămant. Membrii Consiliului de Administraţie au mai luat în discuţie şi o solicitare a Liceului Pedagogic “Spiru Haret” Focşani privind înfiinţarea, de anul şcolar următor, a cate unei clase I şi a uneia pregătitoare de step-by-step. Cererea a fost aprobată, membrii CA considerand că este nevoie ca la acest liceu să existe aceste clase pentru practica pedagogică a viitorilor absolvenţi.
Caracterizare pentru gradaţia de merit a inspectorului adjunct
Un alt punct al ordinii de zi al şedinţei l-a constituit realizarea unei caracterizări pentru inspectorul general adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean Vrancea, Luminiţa Balaban, care doreşte anexarea acesteia la dosarul pentru gradaţie de merit. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar se vor întruni în şedinţă cel mai probabil săptămana viitoare pentru a constitui comisia judeţeană de acordare a gradaţiilor de merit şi desemnarea unui alt preşedinte decat inspectorul general adjunct, aşa cum prevede metodologia. Dosarele pentru gradaţia de merit se depun în perioada 15 martie – 11 aprilie la secretariatul Inspectoratului Şcolar. Gradaţia de merit reprezintă un plus la salariul de bază de 25%, timp de 5 ani şi se acordă pentru 16% din totalul posturilor didactice existente, din care se scade numărul gradaţiilor acordate în ultimii patru ani. Cel mai mult la dosarul pentru gradaţii cantăresc criteriile care ţin de activităţile complexe cu valoare instructiv-educativă, ce reprezintă 89% din punctaj. 10% reprezintă performanţele deosebite în inovarea didactică sau managerială, iar participarea la proiecte şi contribuţia la creşterea prestigiului unităţii de învăţămant - 5%. (M. VLĂDESCU)