INFO EDUCATIE Concurs de acces în clasele pregătitoare pentru şcolile franceze
Selecţia, organizată de Ambasada Franţei din Romania şi Institutul Francez din Bucureşti, se anunţă a fi una riguroasă, candidaţii fiind admişi în urma susţinerii unei probe scrise în care trebuie să dovedească excelente cunoştinţe de matematică, dar şi un bun nivel de limbă franceză pentru a putea întelege cerinţele problemelor pe care le vor primi spre rezolvare, precum şi pentru a putea justifica soluţiile date. Concursul se va desfăşura simultan în Bucureşti, Craiova, Cluj, Iaşi, Sibiu şi Timişoara pe 25 martie 2013, iar înscrierile se pot face pană pe data de 21 martie, la ora 18,00. Detalii despre acest concurs, precum şi despre documentele necesare se găsesc pe site-ul Institutului francez, la rubrica burse – concursuri – CPGE. Primii doi laureaţi ai acestui concurs vor beneficia de burse acordate de Fundaţia Odon Vallet şi vor studia la Liceul Louis-le-Grand din Paris timp de doi ani, după care elevii au posibilitatea de a susţine examenele de admitere pentru una sau chiar mai multe şcoli de inginerie. Elevii care sunt admişi într-o Grand Ecole, după cei doi ani de pregătire, pot continua studiile într-o universitate. (M. V.)
Elevii Şcolii “Nicolae Iorga” au simulat Evaluarea Naţională
Elevii clasei a VIII-a ai Şcolii Gimnaziale “Nicolae Iorga” din Focşani au susţinut ieri simularea evaluării naţionale la limba şi literatura romană. “Exact ca la un examen, au fost respectate toate etapele simulării: elaborarea procedurii simulării, elaborarea mai multor variante de subiecte, din care s-a extras varianta de examen, asigurarea consumabilelor necesare, legitimarea elevilor în sala de examinare, cu documentele corespunzătoare, fiind puşi în situaţia concretă a desfăşurării testării, instruirea asistenţilor conform procedurii examenului”, ne-au detaliat reprezentanţii unităţii. Potrivit acestora, subiectele şi baremul au fost concepute de membrii catedrei de limba romană, în conformitate cu modelele publicate pe site-ul M.E.N. Scopul acestei simulări a fost de a afla nivelul de pregătire al elevilor clasei a VIII-a şi pentru a identifica eventualele disfucţionalităţi tehnice. „După o analiză obiectivă efectuată la fiecare clasă, precum şi în cadrul catedrei de specialitate se va realiza un program de remediere a greşelilor. De asemenea, rezultatele vor fi aduse la cunoştinţa părinţilor”, a precizat profesoara Liliana Niţu, responsabila comisiei metodice de specialitate. Pentru perioada următoare se pregăteşte simularea şi la matematică. (M. V.)