Educație

800 de elevi vranceni “dezertează” anual de la şcoală

Ziarul de Vrancea
14 ian 2013 597 vizualizări
Profesorii trebuie să creeze un climat plăcut în sălile de clasă şi să facă lecţiile cat mai atractive pentru prevenirea abandonului u acestea sunt două dintre solicitările dintr-un ghid de bune practici întocmit de autorităţile din Educaţie

Autorităţile locale pot lua exemple de bună practică pentru atragerea copiilor la şcoală cu ajutorul unui ghid elaborat cu acest scop şi care este disponibil la Inspectoratul Şcolar Judeţean Vrancea. Acesta a fost adus de inspectorul şcolar general de la Sinaia, unde a participat zilele trecute la conferinţa regională de diseminare a rezultatelor proiectului “Şcoli şi comunităţi în acţiune pentru combaterea părăsirii timpurii a şcolii”. În cadrul acestei conferinţe au fost prezentate exemple de bună practică pentru prevenirea abandonului prin crearea unui climat plăcut în sălile de clasă, dotarea spaţiilor şcolare cu mobilier şi aparatură audio pentru desfăşurarea unei activităţi cat mai atractive în timpul orelor de curs, o relaţie apropiată între profesori şi elevi şi o relaţie cat mai bună şcoală-familie. “În cadrul acestui proiect au fost desfăşurate activităţi de acest tip în două judeţe, respectiv Ilfov şi Damboviţa, timp de 29 de luni şi s-a constat că elevi care se aflau în risc de abandon au mers în continuare la şcoală. S-au derulat proiecte precum “Şcoala după şcoală” în care s-a asigurat o masă caldă, inclusiv în timpul vacanţelor, elevilor proveniţi din familii nevoiaşe, precum şi “Şcoala de vară”, activităţi de socializare care au contribuit la integrarea în colectivitate a copiilor cu probleme de adaptare”, ne-a declarat inspectorul general al IŞJ, Vasilica Zaharia. Aceasta consideră că astfel de programe pot fi derulate şi în comunităţile vrancene în care riscul de abandon şcolar este crescut. “În toate comunităţile, în special din mediul rural, există familii care au copii cu risc de abandon, iar un astfel de program ar fi binevenit. Acolo unde există colaborare între şcoală şi autorităţile locale se pot aplica astfel de programe”, a mai declarat Vasilica Zaharia. În Vrancea comunităţile cu risc major de abandon şcolar sunt Slobozia Bradului, Mărăşeşti şi Homocea unde ponderea populaţiei de etnie rromă este mare. În anul şcolar 2011-2012 în Vrancea au abandonat şcoala, potrivit unei situaţii a IŞJ, 814 elevi, cei mai mulţi – 633, din mediul rural. În anul şcolar 2010-2011 au abandonat şcoala 792 elevi, iar cu un an înainte 811 elevi au renunţat să mai meargă la cursuri. (M. VLĂDESCU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.