De ce nu fac nici un fel de meditaţii copiii din Finlanda
Profesoara Stana Georgescu – Apostu de la Şcoala Gimnazială „Regina Maria” Vintileasca a fost de curand într-o vizită de studiu în Finlanda, alături de alţi nouă profesori din judeţele Iaşi, Harghita şi Covasna. Vizita a fost un premiu oferit de Ministerul Comunicaţiei şi Societăţii Informaţionale, Ministerul Educaţiei şi Banca Mondială pentru succesul obţinut în competiţiile naţionale din cadrul proiectului „Economia Bazată pe Cunoaştere”, utilizand tehnologia comunicării şi informaţiei. Vizita a fost la Finland Joensuu Niinivaara upper secondary school, în estul Finlandei, un important centru educaţional. Scopul vizitei a fost cunoaşterea de către profesorii romani a sistemului finlandez de învăţămant şi a condiţiilor care determină succesul avut (primul loc) pe plan mondial. Profesorii romani au vizitat spaţiile şcolare, fiind impresionaţi de igienă şi dotare: în fiecare sală de clasă există cel puţin un calculator, un videoproiector, un retroproiector, tablă interactivă mobilier adaptat, neexistand deosebiri între şcoli, fie din mediul urban sau rural. Profesoara Stana Georgescu s-a arătat impresionată de atitudinea elevilor faţă de şcoală. ”Copiii se simt în largul lor la şcoală, manifestă seriozitate şi interes pentru învăţătură deoarece sunt constientizaţi de mici cu ideea că în această ţară doar şcoala te face om. Nu se cunoaşte fenomenul meditaţiilor în afara şcolii şi nici în şcoală nu se fac ore de pregătire suplimentară. Elevii, părinţii, profesorii, autoritătile sunt cu toţii responsabili şi nu e nevoie de aşa ceva”, ne-a transmis profesoara Stana Georgescu.
Aceasta este a doua vizită a profesoarei în Finlanda, prima avand loc în urmă cu doi ani. “Am fost încântată atunci să descopăr că ideile pe care doream şi începusem să le pun în practică în calitatea mea de director al Şcolii Vintileasca şi împreună cu o mână de profesori competenţi şi dedicaţi meseriei nu sunt o utopie şi că în Finlanda ele prinseseră viaţă de multă vreme. Am învăţat şi multe lucruri noi despre managementul şcolii pe care le-am aplicat: exigenţă în ceea ce priveşte respectarea legilor şi regulamentului de ordine interioară, o autoevaluare şi o evaluare obiectivă a cadrelor didactice, folosirea metodelor active-participative şi a TIC în instruirea şi educarea elevilor, interes pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii”, ne-a mai declarat fosta directoare a Şcolii Vintileasca. În ciuda succeselor obţinute pe plan şcolar, profesoara a fost înlocuită de la conducerea şcolii după venirea USL la guvernare. (M. VLĂDESCU)