Tot mai mulţi copii cu dificultăţi de învăţare
Numărul copiilor cu cerinţe educative speciale creşte de la un an la altul. O situaţie recentă a Inspectoratului Şcolar Judeţean arată că în Vrancea sunt 140 de copii şcolarizaţi în învăţămantul de masă care beneficiază de profesor de sprijin, dar şi alţi 124 care nu beneficiază de profesor de sprijin. Acestora li se adaugă alţi 484 de elevi de la centrele şcolare de educaţie incluzivă de la Focşani, Măicăneşti şi Mihălceni, dar şi alţi numeroşi elevi cu cerinţe educative speciale care merg la şcolile de masă şi, deşi se încadrează într-un grad de handicap, nu deţin astfel de certificate. “Din datele colectate din judeţ a reieşit că sunt foarte mulţi copii care nu au acte pentru că nu au fost duşi la comisii. Explicaţia este simplă: multor părinţi le e teamă de stigmatizare”, ne-a declarat inspectorul pentru învăţămant special din cadrul IŞJ Vrancea, Aurora Lefter. În judeţ sunt 32 de unităţi de învăţămant de masă care şcolarizează copii cu cerinţe educative speciale, majoritatea dintre acestea în mediul rural.
Cele mai multe cadre didactice însă, nu au o pregătire suplimentară, şi fac faţă greu nevoii de a-şi împărţi timpul unei ore între elevii normali şi cei cu dificultăţi, ce necesită o atenţie deosebită. De aceea, reprezentanţii IŞJ intenţionează să desfăşoare în semestrul următor o lecţie deschisă la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă “Elena Doamna” Focşani. “Vreau activităţi practice pentru a învăţa ceva, nu doar teorie. Sunt foarte mulţi copii cu dificultăţi de învăţare. A crescut numărul celor cu autism, cu sindromul Down, cu deficit de intelect, ceea ce mi se pare îngrijorător”, a mai declarat inspectorul Aurora Lefter. (M. VLĂDESCU)