Educație

IŞJ vrea să afle caţi copii cu dificultăţi de învăţare avem în judeţ

Ziarul de Vrancea
6 nov 2012 1791 vizualizări
În judeţ sunt doar 13 profesori de sprijin care lucrează cu elevii după un program personalizat. Şcolile sunt obligate să înscrie copiii cu probleme de învăţare dacă există solicitări din partea părinţilor. Lupta cu mentalităţile este cea mai dificilă pentru părinţi

Inspectoratul Şcolar Judeţean Vrancea lucrează la întocmirea unei baze de date privind elevii care deţin certificate de încadrare într-un grad de handicap din judeţ. Situaţia, spun reprezentanţii IŞJ, este necesară deoarece nu există o evidenţă clară a acestor copii şi nu se pot realiza normele didactice pentru profesorii de sprijin. Copiii cu dificultăţi de învăţare sunt destui, spun reprezentanţii IŞJ, dar nu se ştie cu exactitate numărul acestora. De aceea, inspectorul pentru învăţămant special, Aurora Lefter, le-a cerut tuturor unităţilor de învăţămant din judeţ să transmită situaţiile cu astfel de elevi pană cel tarziu 15 noiembrie 2012.

Este vorba despre elevii cu probleme de învăţăre din cauza unor afecţiuni precum  ADHD sau tulburări din spectrul autist, diabet, cei cu întarziere mintală medie, cu tulburări în achiziţiile şcolare, cu sindrom Down sau diverse deficienţe fizice, ai căror părinţi au depus o solicitare la Protecţia Copilului pentru emiterea unui certificat de încadrare într-un grad de handicap. Documentele sunt prezentate învăţătorilor sau diriginţilor care poate solicita, apoi, un profesor de sprijin. 

13 profesori de sprijin în judeţ

În Vrancea sunt 13 profesori de sprijin la Homocea, Mărăşeşti, Broşteni, Dumitreşti, Tamboieşti, Slobozia Bradului şi în Focşani la Şcolile „Ion Basgan”, 3 şi 7. „A mai fost în anii anteriori un profesor de sprijin cu jumătate de normă la Şcoala „Alexandru Vlahuţă” şi cealaltă jumătate la Şcoala Goleşti, dar nu ştiu din ce motive nu mai există”, ne-a declarat inspectorul pentru învăţămant special Aurorar Lefter. Potrivit acesteia, profesorii de sprijin lucrează cu elevii pe baza unui plan de intervenţie personalizat, în funcţie de problemele şi capacităţile fiecăruia, iar lecţiile se desfăşoară, o parte, în parteneriat cu cadrul didactic în clasă, iar altă parte în camerele resursă.

Şcolarizare la domiciliu pentru un elev cu mainile arse 

Deşi nu există o evidenţă clară a copiilor cu aceste nevoi, solicitări pentru profesori de sprijin apar destul de des. Ultima solicitare de acest fel a venit de la Şcoala Vrîncioaia, unde un copil cu manuţele arse nu mai poate merge la şcoală pe timpul iernii, avand dureri. Pentru acesta s-a solicitat chiar şcolarizare la domiciliu. „În astfel de situaţii este recomandabil ca pană în momentul în care ajunge profesorul de sprijin la acest copil să mergă acasă, pentru 2 ore, profesorii din localitate, de la disciplinele mai importante”, ne-a mai spus inspectorul Aurora Lefter. Integrarea acestor copii în şcoala de masă reprezintă de multe ori o luptă cu mentalităţile părinţilor.

Copii vor colegi cu probleme, părinţii nu

Elevii îi primesc bine pe aceşti copii, în cele mai multe cazuri, dar părinţii sunt cei care pun probleme. „Se doreşte integrarea acestor copii în comunitate, dar avem de luptat în primul rand cu mentalităţile părinţilor copiilor fără probleme de acest fel. Eu consider că vital este parteneriatul cu membrii familiilor copiilor cu deficienţe”, ne-a precizat Aurora Lefter. Chiar dacă au mai existat părinţi care şi-au exprimat nemulţumirea vis-a-vis de existenţa unor astfel de copii în şcolile de masă, unităţile de învăţămant au obligaţia de a înscrie copiii cu dificultăţi de învăţare dacă părinţii lor solicită acest lucru. Tot în ideea integrării într-o şcoală de masă a acestor copii, Şcoala „Nicolae Iorga” din Focşani este gazda, de caţiva ani, a două clase ale Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă „Elena Doamna”.

Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar declară că, după realizarea unei evidenţe clare a elevilor cu dificultăţi de învăţare, va fi organizată o întalnire de lucru cu învăţătorii şi diriginţii acestor elevi, la care vor fi invitaţi şi psihologii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională. Aceştia din urmă le pot asigura micuţilor consiliere psihopedagogică dacă, pe langă problemele existente, apar şi cele legate de adaptare şcolară. (M. VLĂDESCU)

 

 

 

 

 

 

 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 8

Adaugă comentariu
, acum 2144 zile, 10 ore, 6 minute, 54 secunde
Intr-adevar este din ce in ce mai greu de realizat educatie intr-un sistem bonlav cum este la ora actuala invatamantul. Daca stam si analizam, ce s-a facut pentru invatamant?? Credeti ca daca citeste integral
Cristina C, acum 2144 zile, 14 ore, 26 minute, 5 secunde
Articolul s-a dorit a fi un semnal de alarma pentru a-i ajuta pe copiii cu probleme sa se integreze si sa faca fata dificultatilor pe care le intampina pe parcursul orelor petrecute in scoala de masa. citeste integral
o persoana nemultumita, acum 2144 zile, 17 ore, 31 minute, 19 secunde
Mai intai ar trebui educati parintii.Dumnealor sunt cei care le induc copiilor tot felul de pareri eronate despre copii cu dificultati oricare ar fi acestea.Parintii si elevii au numai drepturi citeste integral
radu, acum 2144 zile, 18 ore, 59 minute, 1 secunda
d-na lefter,tot timpul si-a dorit functii...acum e multumita?????????o ciubucarita
ELENA pentru dana, acum 2144 zile, 21 ore, 41 minute, 47 secunde
La cum scrii tu,dana da, trebuie sa-i dea si la romana(vi nu v-i).
dana, acum 2144 zile, 22 ore, 32 minute, 13 secunde
V-i se pare normal sa se dea tema la matematica 42 de exercitii ???? D-na Guzu face asa ceva ca sa trimit copilul la pregatire la ea.Acesti profesori ar trebui verificati la declaratiile de avere!!!!
un profesor, acum 2144 zile, 23 ore, 35 minute, 30 secunde
Este cu adevarat o problema, cea a copiilor cu dificultati de invatare. Avem din ce in ce mai multi copii cu probleme de atentie, care nu se pot concentra mai mult de 5 minute, care sunt citeste integral
behehe, acum 2145 zile, 8 ore, 12 minute, 53 secunde
behehehe,,vreau sa-nvat sa scriu, care-i geniu sa plece in America
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.