Educație

Sărăcia din şcoli, consemnată de inspecţiile şcolare

Ziarul de Vrancea
22 oct 2012 1482 vizualizări
Material didactic şi manuale şcolare insuficiente, fond de carte învechit, laboratoare nefuncţionale, asta au găsit inspectorii prin şcoli în prima lună de şcoală

Inspectorii şcolari au finalizat inspecţiile de specialitate programate pentru primul semestru al anului şcolar în curs şi au găsit în judeţ şcoli rămase la nivelul secolului trecut. Potrivit unui comunicat de presă al ISJ, inspecţiile nu s-au lăsat cu probleme majore în învăţămantul vrancean, însă au scos la iveală destule minusuri care se transpun în pregătirea copiilor. Impedimentul major în ceea ce priveşte desfăşurarea activităţii didactice îl reprezintă lipsa dotărilor corespunzătoare. „Cadrele didactice au întocmit documentele proiective pentru anul şcolar în curs, planurile de măsuri pentru reducerea absenteismului şcolar şi pentru ameliorarea rezultatelor la învăţătură. În unele cazuri, procesul instructiv – educativ este afectat de absenţa dotărilor corespunzătoare: material didactic şi manuale şcolare insuficiente, fond de carte învechit, laboratoare nefuncţionale etc.”, se arată într-o informare de presă primită de la IŞJ Vrancea.

Probleme în ceea ce priveşte dotarea sunt mai ales la clasa pregătitoare, unde materialele didatice nu au ajuns, iar învăţătorii se descurcă aşa cum pot. „Colegii încearcă să se descurce: mai confecţionează, mai împrumută. Sperăm să vină materialul didactic pentru că altfel ne va fi foarte greu. Nu sunt nici cataloagele acelea speciale care ni s-au promis în care se trec absenţele, iar doamnele au cumpărat după modelul de grădiniţă scos de o editură”, ne-a declarat inspectorul pentru învăţămant primar, învăţătoarea Lina Vlăsceanu. După inspecţiile speciale, inspectorii şcolari merg astăzi şi maine la Liceul Teoretic „Duiliu Zamfirescu” Odobeşti în inspecţie generală. Se vor urmări managementul şcolar, modul de aplicare al curriculumului naţional şi la decizia şcolii, activitatea personalului didactic, performanţele elevilor în învăţare, relaţiile şcolii cu părinţii şi comunitatea locală şi atitudinea elevilor faţă de educaţia pe care le-o furnizează şcoala. (Mihaela VLĂDESCU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
gimi, acum 1763 zile, 6 ore, 6 minute, 29 secunde
Am înatat la o scoala mai izolata de sat. Mergeam prin pustiu 2 km pe jos, vedeam fel de fel de umbre dupa copaci, rugi etc. , dar... am invatat carte, gratie unui invatator ( aparent.. betiv) dar a citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.