Educație

Sindicatele cer deblocarea posturilor din învăţămant

Ziarul de Vrancea
3 oct 2012 2062 vizualizări
Sindicatele din învăţămant solicită deblocarea măcar a jumătate din posturile blocate în învăţămant u reprezentanţii IŞJ le recomandă directorilor să angajaze personal pe perioadă determinată

 

Sindicatul Liber din Învăţămant Vrancea a înaintat FSLI o adresă prin care solicită urgentarea demersurilor pentru deblocarea posturilor din învăţămant. “În unităţile de învăţămant din judeţul Vrancea la această dată există un număr de 97 posturi blocate la nivelul personalului didactic auxiliar şi nedidactic (predominand personalul nedidactic). Această situaţie are efecte negative asupra desfăşurării în bune condiţii a activităţii didactice. Argumentăm cele arătate mai sus cu următoarele: imposibilitatea efectuării curăţeniei şi igienizării zilnice în sălile de clasă prin dublarea sau chiar triplarea spaţiului aferent pentru o normă/post, imposibilitatea supravegherii preşcolarilor şi a elevilor în timpul pauzelor, creşterea riscului de accidente a preşcolarilor şi elevilor, restricţionarea accesului elevilor la bibliotecile şcolare, insecuritatea spaţiului exterior şi interior prin reducerea posturilor de pază aferent fiecărei unităţi şcolare, imposibilitatea supravegherii elevilor pană la preluarea lor de către părinţi”, se arată în adresa SLI Vrancea. În realitate, numărul de posturi blocate este de 195, potrivit unei situaţii a IŞJ. „Noi am cerut 97, acesta fiind numărul minim de posturi care trebuie deblocate urgent”, ne-a declarat liderului SLI Vrancea, Emil Tudor. Atat acesta cat şi reprezentanţii Inspectoratului Şcolar consideră că problema lipsei de personal din unităţile de învăţămant, în urma blocării posturilor, poate fi rezolvată de către directori prin angajarea pe perioadă determinată. „Se pot face angajări pe perioadă determinată pană la deblocarea posturilor. Cat priveşte plata, aceasta se face din bugetul propriu al instituţiei, fiecare director după cum se gospodăreşte”, ne-au declarat reprezentanţii IŞJ. 

 

Lipsa de personal, vinovată de fuga unui copil de la Grădiniţa 1

 

Lipsa de personal pare să fie vinovată în final de fuga unui preşcolar de la Grădiniţa 1 din Focşani. Atat oficialii IŞJ cat şi liderii SLI au ajuns la concluzia că „problema se rezolvă asigurand minimum de personal”. Mai mult decat atat, Emil Tudor, liderul SLI, al cărei membru este şi directoarea unităţii Mariana Călin, consideră că nu se impun în acest caz sancţiuni. „Eu cred că vina o poartă doar sistemul care nu asigură personalul necesar. Voi merge pe demontarea ideii că trebuie aplicate sancţiuni în acest caz”, ne-a mai declarat Emil Tudor. De altfel, directoarea Mariana Călin a adus ieri argumente în favoarea acuzelor că nu a închis uşa de acces în unitate. Astfel, directoarea a prezentat o serie de fotografii după imaginile surprinse de camerele de supraveghere, dar şi o copie a Ordinului 163 din 28 februarie 2007 privind normele generale de apărare împotriva incendiilor. Potrivit articolului 74 al acestui ordin, „pentru accesul şi evacuarea copiilor, persoanelor cu dizabilităţi, bolnavilor şi ale altor categorii de persoane care nu se pot evacua singure în caz de incendiu, se adoptă soluţii şi măsuri adecvate, cu respectarea reglementarilor tehnice specifice”. Articolul 75 al aceluiaşi ordin prevede că „la proiectarea şi la executarea căilor de evacuare se interzice prevederea uşilor care se pot bloca în poziţie închisă, reducerea gabaritelor stabilite prin reglementări tehnice, prevederea de finisaje combustibile, cu excepţia celor admise prin norme, de oglinzi, praguri sau de alte elemente care pot crea pe timpul incendiilor dificultăţi la evacuare, cum sunt împiedicarea, alunecarea, contactul sau coliziunea cu diverse obiecte, busculada, panica şi altele asemenea”. 

 

Angajarea pe perioadă determinată, variantă nerealistă 

 

Ideea angajării unui paznic pentru perioadă determinată nu pare o idee realistă pentru unii directori. În timp ce unii directori refuză să abordeze acest subiect, probabil de teama căderii în dizgraţiile conducerii IŞJ, alţii afirmă deschis că ideea, deşi nu este una rea, nu poate fi pusă în practică. „Cum să facem angajări dacă nu avem în grilă post de paznic? Numai prin mărire de sarcini am putea, dacă am avea îngrijitoare suficiente. Consiliul de Administraţie poate să decidă organizarea de concurs pentru un post de cadru didactic pentru că funcţionează Legea Învăţămantului, dar pentru personal nedidactic nu poate pentru că posturile sunt blocate. Să ne trimită Inspectoratul Şcolar ordinul sau articolul de lege conform căruia putem face angajări! Nici fonduri nu avem pentru plata noilor angajaţi întrucat fondurile se repartizează conform grilei existente”, ne-a declarat directoarea Grădiniţei 16, Lenuţa Cozma. Potrivit unei situaţii a IŞJ, 195 de posturi sunt blocate în unităţile de învăţămant vrancene, cele mai multe, 123, fiind de îngrijitoare, dar numeroase sunt şi cele de paznic. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar spun că solicitările pentru deblocarea posturilor în unităţile de învăţămant sunt numeroase, dar decizia aparţine doar guvernanţilor. „Cred că sunt peste 150 de solicitări de la directori, dar nu depinde de noi. Inspectoratul poate doar să ceară mai departe şi am trimis numeroase arese Ministerului Educaţiei”, ne-au declarat inspectorii şcolari. (M. VLĂDESCU)

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.