Şoferii care conduc elevii la şcoală nu au ITP şi nici RCA
Chiar dacă anul şcolar a început de două zile, 11 microbuze şcolare din judeţul nostru nu pot fi folosite pentru naveta elevilor pentru că nu au toate actele în regulă. Acest lucru se datorează lipsei de fonduri la nivelul comunităţilor locale. Toţi cei care conduc microbuzele şcolare au fost verificaţi de lucrătorii Poliţiei Rutiere Vrancea. Aceştia au fost controlaţi, dar şi instruiţi pentru ca toate cursele pe care le efectuează să se termine cu bine. Oamenii legii le-au explicat conducătorilor auto rolul foarte important pe care-l au pentru siguranţa celor mici. „Din cele 62 de microbuze verificate, opt nu au inspecţia tehnică periodică şi asigurarea obligatorie. Acest lucru se datorează lipsei de fonduri. De asemenea, două microbuze nu au licenţă de la Autoritatea Rutieră Romană (ARR), iar unul nu este înmatriculat tot din cauza lipsei de bani. În aceste condiţii, cele 11 microbuze nu pot fi folosite. Este normal să ne preocupăm pentru că aceste microbuze transportă copii. Şoferii de pe microbuze au fost verificaţi foarte atent, dacă au atestat sau permis de conducere. Le-am explicat că trebuie să mergă cu multă grijă şi să nu consume alcool înainte de a se pleca la drum. Rolul lor este foarte important”, ne-a spus comisarul şef Viorel Gheorghe, şeful Poliţiei Rutiere Vrancea. Acţiunea de verificare a fost coordonată de IGPR şi a avut loc în toată ţara. La momentul actual, 62 de microbuze sunt puse la dispozitia elevilor din judeţ. 46 dintre acestea au fost achiziţionate în perioada 2005-2009. În comunele din judeţ, microbuzele au fost date în folosinţă primăriilor, angajarea şoferilor picand tot în grija autorităţilor locale. Toţi conducătorii auto au fost atestaţi de către cei de la Autoritatea Rutieră Romană, filiala Vrancea, la începutul acestui an. Toate microbuzele şcolare au fost verificate de inspectorii de la ARR. Poliţiştii spun că activităţile de control vor continua pe tot parcursul anului şcolar. La nivel naţional, pentru 65 de autovehicule nu se deţinea asigurare de răspundere civilă auto obligatorie, iar 74 de conducători de autovehicule nu aveau certificatul de competenţă profesională. (Dan CHIRIAC)