Educație

Unde nu-i cap, vai de şcoală! Licee fără liceeni

Ziarul de Vrancea
7 sep 2012 1674 vizualizări
Locuri libere cu duiumul în liceele din Vrancea.Elevii nu sunt interesaţi nici de dobandirea unei calificări rapide prin proiectul “Alege-ţi drumul!” .Planul de şcolarizare nu a ţinut seamă de numărul absolvenţilor de gimnaziu, după cum recunosc directorii de licee, care propun oferirea unor stimulente elevilor care vor să dobandească o meserie concretă

248 de locuri au rămas neocupate în liceele vrancene în urma etapei a III-a computerizate de repartizare încheiată ieri. 87 de elevi au fost repartizaţi în această ultimă etapă, majoritatea foşti corigenţi. Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ), trei dintre proaspeţii liceeni provin din judeţele Dolj, Damboviţa şi Bacău. “Opţiunile elevilor care s-au înscris în această etapă sunt nesemnificative comparativ cu numărul de locuri neocupate din licee”, ne-au declarat reprezentanţii ISJ. Cele mai multe opţiuni au fost ale elevilor din Panciu şi Moviliţa pentru Liceul Tehnologic Panciu, profilul turism şi alimentaţie, unde locurile destinate iniţial elevilor de etnie romă şi neocupate au fot repartizate în această etapă foştilor corigenţi, ca urmare a numărului ridicat de solicitări ale acestora. Au rămas neocupate locuri în special la Colegiile ‘Edmond Nicolau”, “Ion Mincu”, “Valeriu D. Cotea”, “Traian Vuia” din Focşani, dar şi la Liceul Teoretic Panciu, Liceul Mărăşeşti, Liceul Teoretic Odobeşti, Liceul “Emil Botta” Adjud. Liceele se văd astfel în situaţia de a nu-şi face planul pentrul anul şcolar ce stă să înceapă. La Colegiul “Ion Mincu” nu se va realiza o clasă din totalul celor propuse. “Dacă nu sunt elevi, nu avem ce face!”, ne-a declarat directorul unităţii, Vasile Lupu, care însă dă asigurări că nu vor fi afectate catedrele profesorilor titulari, întrucat s-a avut o oarecare rezervă în acest sens de la început. Nici la Colegiul “Edmond Nicolau” nu s-a realizat numărul de clase, fiind două în minus. “Planul de şcolarizare a fost lăsat la liber în acest an, ceea ce a generat această situaţie. Nu s-a avut în vedere numărul de elevi din clasa a VIII-a în realizarea acestuia”, a recunoscut  directorul Colegiului ‘Edmond Nicolau”, Gabriel Danielescu.


Şcolile profesionale, ocolite de absolvenţi


Nici şcolile profesionale nu au realizat planul pentru anul şcolar 2012-2013. Programul “Alege-ţi drumul” a avut şi el trei etape de înscriere, ultima finalizandu-se pe data de 31 august, însă numărul celor care au ales această formă de învăţămant este cu mult mai mic decat se spera. În prima etapă au optat 107 elevi, iar în etapa a doua numai 19 elevi şi astfel nici în ultima etapă nu s-au ocupat cele 308 locuri disponibile. Cea mai căutată specializare la această formă de învăţămant a fost cea mecanic auto, iar la polul opus s-au aflat operator la fabricarea cherestelei, electronist aparate şi echipamente, electromecanic utilaje şi instalaţii comerciale sau tinichigiu vopsitor auto. Programul “Alege-ţi drumul”, introdus în acest an de Ministerul Educaţiei, vizează integrarea mai uşoară a absolvenţilor pe piaţa muncii, prin dobandirea unor calificări concrete. Directorului Colegiului “Edmond Nicolau” din Focşani, unul dintre cele mai afectate licee de dezinteresul elevilor pentru această formă de şcolarizare, crede că ar trebui acordat un ajutor financiar absolvenţilor de şcoală profesională pentru ca aceştia să-şi poate deschidă mici afaceri. “Am cerut înfiinţarea a patru clase, gandind că avem dotarea necesară, dar am realizat doar o clasă de mecanică. În şcoala romanească cred că ar trebui să existe anumite ore de legislaţie privind conducerea unei firme, aşa cum se face în occident. Absolventul trebuie să ştie cum să se descurce în societate, punandu-se accent pe chestiunile practice. Dacă s-ar mai acorda şi un ajutor financiar pentru ca absolvenţii să-şi deschidă firme, ar fi foarte bine”, consideră profesorul Gabriel Danielescu, directorul Colegiului “Edmond Nicolau”. De altfel, acesta mărturiseşte că şi-a propus pentru noul an şcolar să colaboreze cu psihologii şcolari pentru a-i consilia profesional pe elevii unităţii. Problema învăţămantului profesional şi tehnic a fost ridicată şi la nivelul ministerului de resort zilele trecute, mai-marii de la Bucureşti solicitand ca fiecare şcoală să elaboreze un plan propriu de acţiune, realizat pe baza planului regional şi al planului local de acţiune pentru învăţămant, avandu-se în vedere necesarul de forţe de muncă pe piaţa locală. (Mihaela VLĂDESCU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.