Educație

Numai 20,62% dintre candidaţi au luat Bac-ul de toamnă

Ziarul de Vrancea
2 sep 2012 235 vizualizări
Matematica s-a dovedit şi de data aceasta punctul slab al absolvenţilor de liceu.. “Nu şi-au dat interesul”, afirmă şefa IŞJ.Numai două medii sunt peste 9

Numai 20,62% dintre candidaţi au luat Bac-ul de toamnă

Matematica s-a dovedit şi de data aceasta punctul slab al absolvenţilor de liceu.. “Nu şi-au dat interesul”, afirmă şefa IŞJ.Numai două medii sunt peste 9

 

Dezastru şi la bacalaureatul din toamnă! Exact aşa cum se prefigura, numai 20,62% dintre candidaţii vranceni au obţinut diploma de maturitate în această sesiune. 81,52% dintre aceştia au obţinut medii cuprinse între 6 şi 6,99, iar 16,78% au avut medii cuprinse între 7 şi 7,99. Doar trei candidaţi au obţinut medii cuprinse între 8 şi 8,99 şi numai doi candidaţi au obţinut medii peste 9. Potrivit unei situaţii statistice a Inspectoratului Şcolar Judeţean, 1.166 candidaţi au picat examenul, promovand numai 304. Dintre aceştia, 273 provin de la învăţămantul de zi, 15 de la seral, 14 de la frecvenţă redusă şi 2 de la fără fecvenţă. Pe discipline, cea mai mare promovabilitate a fost la sociologie, unde toţi cei 6 candidaţi care au susţinut examenul au obţinut note de trecere, geografie – 94,5% şi istorie – 93,3%. Şi în sesiunea aceasta, ca şi în cea din iunie, matematica a constituit punctul slab al absolvenţilor de liceu. Numai 41,5% dintre aceştia au obţinut note peste 5, majoritatea – 79,09% dintre acestea fiind cuprinse între 5 şi 5,99. Cu toate acestea, multora nu le-a fost suficient pentru a promova examenul de bacalaureat, unde media minimă este 6.

Doar două medii mai mari de 9

Cea mai mare medie este 9,38 obţinută de Andreea Avram, de la Colegiul Tehnic “Valeriu D. Cotea” Focşani, iar a doua medie peste 9, respectiv 9,18 este a Ruxandrei Mitrofan de la Grupul Şcolar “Simion Mehedinţi” Vidra. Luate individual, note de peste 9 au fost mai multe: 18 la geografie, 9 la limba şi literatura romană, 6 la biologie, 3 la matematică, una la psihologie. Nici la probele de competenţe candidaţii acestei sesiuni nu stau bine. Denumite şi “probele la care nu pică nimeni”, cele trei probe de competenţe au contorizat în dreptul lor cele mai multe calificative de “începător”, mai ales la limbile moderne. Astfel, la limba engleză, 95,52% dintre candidaţi sunt “începători”, iar la limba franceză - 97,42% şi 100% dintre cei care au ales limbile italiană şi spaniolă. Nici la competenţele digitale, ori de limba romană candidaţii nu stau strălucit, cei mai mulţi dintre ei primind calificativele “începător” ori “mediu”.

Elevilor nu le pasă de note

Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean spun că promovabilitatea acestei sesiuni nu reprezintă o surpriză, avand în vedere dezinteresul de care au dat dovadă candidaţii în vara acestui an. “Este un procent de promovabilitate la care ne aşteptam, din moment ce au susţinut examen cei din seriile anterioare, corigenţii şi cei care au obţinut note foarte mici în sesiunea din iunie. Nu şi-au dat interesul şi asta s-a văzut că au lipsit de la sesiunile de pregătire care au fost organizate de şcoli în timpul întregii veri”, ne-a declarat şefa IŞJ Vrancea, Vasilica Zaharia. La această sesiune au fost şi patru candidaţi eliminaţi, după ce au fost prinşi în timp ce încercau să copieze cu ajutorul mijloacelor electronice. Nemulţumiţii acestei sesiuni au avut ocazia să depună contestaţii ieri după-amiază, lucrările acestora urmand să fie recorectate astăzi de alţi evaluatori decat cei iniţiali. Rezultatele finale vor fi afişate pe 5 septembrie. La sesiunea din iunie în Vrancea, după rezolvarea contestaţiilor, promovabilitatea a fost de 45,58%. (M. VLĂDESCU)

Plan de măsuri pentru viitoarele sesiuni al bacalaureatului

Rezultatele extrem de slabe din acest an au condus la gandirea unui plan de măsuri ce ar urma să remedieze viitoarele sesiuni ale examenului de bacalaureat. Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a atras atenţia, ieri, actualilor elevi din clasele terminale de liceu să se pregătească bine pentru bacalaureat în anul în care termină liceul, întrucat pe măsură ce se îndepărtează de absolvire scad şansele de a promova. Potrivit ministrului Educaţiei, la nivel naţional se vor analiza programele şcolare astfel încat acestea să fie adecvate evaluărilor şi se va face o analiză a greşelilor de la examenele de bacalaureat. În plus, Ministerul Educaţiei propune un plan naţional al inspecţiilor şcolare care să înceapă cu disciplinele de bacalaureat, inspectoratele şcolare să monitorizeze permanent programele şcolare şi progresul elevilor. Ecaterina Andronescu a mai precizat că se impune o strategie a formării profesionale la nivelul fiecărui judeţ prin  regandirea liceelor tehnologice şi şcolilor profesionale astfel încat acestea să fie corelate la piaţa muncii. O altă idee lansată de MECTS se referă la implementarea sistemului de standarde naţionale astfel încat o notă dată la o şcoală să fie aceeaşi cu nota la altă şcoală. Ministrul consideră că atat profesorii, cat şi directorii de unităţi şcolare trebuie să monitorizeze foarte atent frecvenţa elevilor, care ar putea atrage după sine şi o relaţie mai activă cu părinţii. (M. V.)

VEZI ATASAMENT


Fisiere atasate

În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.