Elevii nu invata pentru ca sint pusi la munca
Reprezentantii Inspectoratului Scolar spun ca muncile cimpului la
care sint nevoiti sa participe elevii din mediul rural constituie o
cauza a rezultatelor slabe obtinute de acestia la testele nationale.
Aceasta mai ales in scoli precum cele din Slobozia Bradului sau
Timboiesti, care au inregistrat un procent de promovabilitate de
0% in urma examenului de la sfirsitul clasei a VIII-a. De altfel, este
cunoscut faptul ca in aceste localitati exista o populatie numeroasa
de etnie rroma, uneori mai reticenta in a-si trimite copiii la scoala.
Reprezentantii ISJ spun insa ca si interesul pe care si-l dau elevii si
profesorii in timpul orelor de curs motiveaza rezultatele slabe la
invatatura, de aceea vor fi luate masuri suplimentare pe parcursul
inspectiilor scolare. "Vor fi realizate analize pentru a se afla
cauzele care au determinat aceste rezultate. Exista si cauze de
ordin obiectiv, cum ar fi ca elevii au foarte multe absente pentru ca
sint luati de parinti si pusi la muncile cimpului inca de la virste mici.
Alte cauze sint de ordin subiectiv, de exemplu pregatirea elevilor
in cadrul orelor de curs. Se vor lua masuri cum ar fi acordarea
unei mai mari atentii la inspectiile scolare in unitatile de invatamint
cu rezultate slabe si monitorizarea programului de pregatire pentru
examene", a declarat Maria Zgabirdici, purtatorul de cuvint al ISJ.
Inundatiile au avut efecte si in catalog
Si copiii care locuiesc in comune inundate in iulie 2005 au
inregistrat rezultate mai slabe la invatatura in ultimul an. Scolile din
Vinatori, Vulturu si Maicanesti au avut putin peste 60 la suta
promovabilitate la testele nationale, in timp ce in scoala din satul
Mircesti, acoperita de apele riului Putna anul trecut, abia 45 la suta
dintre copii, adica 5 din 11 candidati, au reusit sa ia note peste 5 la
testele nationale. Si la Biliesti, comuna de asemenea afectata de
inundatii, din 22 de candidati au promovat doar noua, adica 40, 9
la suta. La Nanesti, situatia sta un pic mai bine, intrucit 80 la suta
dintre copii au luat capacitatea, fapt pus si pe seama faptului ca
elevii s-au mutat intr-o scoala mai primitoare dupa inundatiile din
iulie 2005. De exemplu, la scoala din satul sinistrat Rimniceni, din
comuna Maicanesti, au lipsit de la examen cinci din cei 12
absolventi de clasa a VIII-a, insa restul de sapte au promovat cu
note medii. Profesorii spun ca, per ansamblu, copiii din comunele
sinistrate erau mai bine pregatiti dar si mai putin inhibati in anii
trecuti. Situatia este de inteles daca ne gindim ca, potrivit
psihologilor, pentru un copil nimic nu poate fi mai rau decit sa vada
cum ii este distrus caminul in timpul unor calamitati naturale si nu
numai.