Cifrele negre ale învăţămantului vrancean
La finele anului şcolar 2011-2012 învăţămantul vrancean are pe langă mai multe reuşite notabile şi multe cifre…negre. Din cei 12.131 de elevi de liceu înscrişi la începutul anului şcolar amintit au rămas doar 11.513 pană la finalul anului, doar 9.655 dintre ei promovand anul. Peste 150 de liceeni au abandonat şcoala, alţi 88 s-au retras din varii motive, în vreme ce 164 au fost exmatriculaţI ca urmare a abaterilor grave de la regulamentul şcolar. În topul negativ al elevilor exmatriculaţi conduce Colegiul Tehnic “Valeriu D. Cotea” Focşani cu 30 de liceeni daţi afară din şcoală. Pe locul II se află Colegiul Tehnic “Edmond Nicolau” cu 25 de exmatriculaţi, urmat îndeaproape de Liceul Auto “Traian Vuia” Focşani, cu 24 de exmatriculaţi. Şi Colegiul Tehnic “Gheorghe Asache” Focşani numără 20 de liceeni daţi afară din şcoală pe parcursul anului. Colegiul Agricol Cotea numără şi el 13 repetenţi şi 62 de elevi cu situaţia neîncheiată. La Colegiul Asachi sunt 43 de repetenţi, 32 de liceeni cu situaţia neînchiată, dar şi 92 elevi neşcolarizaţi. La Colegiul “Ion Mincu” 31 de elevi au situaţia neîncheiată şi doar cinci au rămas repetenţi. La “Edmond Nicolau” sunt 43 de elevi cu situaţia neîncheiată şi cateva zeci de repetenţi. La nivelul judeţului există nu mai puţin de 221 de repetenţI, potrivit statisticilor IŞJ Vrancea. Şi corigenţi sunt cu duiumul. Aproape 900 de elevi de liceu din Vrancea sunt corigenţi cel puţin la un obiect, în vreme ce 355 de liceeni sunt corigenţi la două obiecte. Mai sunt şi cateva zeci de elevi care au şi cate 3-4 corigenţe sau chiar şi mai multe. Nici la note proaste la purtare liceeni vranceni nu au rămas datori, 434 dintre ei avand note mai mici de 7. Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean, dar şi din datele statistice prezentate rezultă că liceele tehnologice sunt cele care înregistrează astfel de cifre nu tocmai onorante. Elevii corjenţi mai au o şansă să-şi remedieze situaţia şcolară în sesiunea specială de corgenţe. Oficialii şcoli îi îndeamnă pe elevii cu situaţia neîncheiată la învăţătură să ia legătura cu diriginţii pentru a-şi rezolva problemele. (Sorin TUDOSE)