Ghid de bune practici pentru bibliotecari şi documentarişti
Acesta este cartea „Strategii de marketing în structurile infodocumentare şcolare – Ghid de bune practici”, lansată ieri în sala multimedia a Şcolii „Duiliu Zamfirescu” Focşani. Cartea este scrisă de Gabriela Harea şi Stela Sebe, bibliotecare în cadrul Casei Corpului Didactic. „Ideea de a elabora un ghid a pornit de la faptul că la cercurile metodice, la situaţiile pe care le întocmeau bibliotecarii şcolari, am constatat că nu cunosc aceste tehnici. Când am fost întrebată ce reprezintă un plan de marketing, atunci mi-a venit ideea de a pune cap la cap, atât partea ştiințifică în ceea ce priveşte marketingul cât şi partea practică ce poate fi utilizată de bibliotecarii şcolari în elaborarea unui plan de marketing. Ştim cu toţii că nici o activitate nu se mai poate desfăşura fără planificare riguroasă şi promovare pe măsură a activităţii. Aplicand tehnicile de marketing ne sunt de foarte mult folos în activitatea noastră”, a precizat Stela Sebe, bibliotecar metodist la Casa Corpului Didactic Focşani. Broşura conţine noţiuni de teorie a marketingului, marketingul de bibliotecă cu buget redus şi modalităţile de aplicare ale acestuia la nivelul bibliotecilor şi centrelor de documentare. Ghidul mai conţine un model de plan de marketing, exemple de proiecte de activitate desfăşurate în bibliotecă sau centre de documentare şi informare. În final ghidul de bune practici mai conţine două chestionare: unul privind gradul de satisfacere al utilizatorului bibliotecii şi unul privind profilul utilizatorului. Autoarele cărţii au dezvăluit faptul că la început nu au dorit să publice o carte întrucat bibliotecarii sunt practicieni şi nu scriitori sau teoreticieni. „Trebuie să recunoaştem că utilizatorii noştri au nevoie să găsească informaţia care le trebuie cat mai rapid, iar noi trebuie să le-o oferim. Ori acest ghid ne arată tocmai paşii de îndrumare a utilizatorului”, după cum a mai precizat Stela Sebe. (M. VLĂDESCU)