Bac cu interpret pentru elevii cu deficienţe de auz
Conducerea Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă „Elena Doamna” din Focşani a solicitat Ministerului Educaţiei ca absolvenţii cu cerinţe speciale de aici să susţină examenele naţionale cu subiecte adaptate deficienţelor pe care le au. În acest sens au fost înaintate Ministerului Educaţiei chestionare cu privire la desfăşurarea examenelor din acest an iar pentru anul viitor s-a solicitat eleborarea unor subiecte mai uşor de abordat pentru această categorie de elevi. Şi asta pentru că elevilor cu deficienţe de auz nu li se poate cere performanţa aşteptată de la copii normali. „În acest an absolvenţii clasei a XII-a susţin bacalaureatul în masă cu toţi ceilalţi, potrivit profilului pe care l-au absolvit „ştiinţele naturii”, profil real”, a precizat directorul Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă „Elena Doamna”, Ioana Cherciu. Nouă absolvenţi au susţinut probele de competenţe din cadrul examenului de bacalaureat, fiind ajutaţi de un interpret în limbaj mimico-gestual. Interpretul îi va însoţi şi la probele scrise pe care le vor susţine la Colegiul Economic „Mihail Kogălniceanu”. Singura diferenţă pentru elevii CSEI „Elena Doamna” faţă de absolvenţii învăţămantului de masă a constat la proba de evaluare a competenţelor într-o limbă de circulaţie internaţională unde pentru ei nu a existat proba de audiţie. 12 absolvenţi de clasa a VIII-a susţin în aceste zile şi Evaluarea Naţională, 11 dintre ei provenind din centrul focşănean, iar unul de la Şcoala Specială Galaţi. „Şcoala Specială din Galaţi nu organizează Evaluare Naţională, iar acest copil care a terminat clasa a IX-a susţine evaluarea la noi pentru că vrea să se înscrie apoi la liceu”, a explicat Ioana Cherciu. (M. VLĂDESCU)