Educație

A căzut în cap de pe bicicletă şi a ratat Evaluarea Naţională

Ziarul de Vrancea
25 iun 2012 1695 vizualizări
Este vorba despre un absolvent de la Bordeşti, care a fost internat în secţia de chirurgie a Spitalului Judeţean în urma unui accident produs duminică u profesorii nu cad de acord în privinţa dificultăţii subiectelor de la evaluare, însă elevii nu păreau îngrijoraţi cu privire la note u directoarea de la Şcoala „Duiliu Zamfirescu” a evacuat jurnaliştii din curtea şcolii, interesaţi să afle cum li s-au părut subiectele absolvenţilor

Un elev al Şcolii Bordeşti a pierdut Evaluarea Naţională în urma unui accident stupid de bicicletă. Elevul a ajuns duminică seara la spital unde a fost diagnosticat cu „policontuzie prin cădere de pe bicicletă, insuficienţă tricuspidiană”. Adolescentul a fost internat în Secţia de Chirurgie a Spitalului Judeţean unde va mai rămane cateva zile. Elevul nu mai are şansa de a susţine Evaluarea Naţională în acest an, aceasta fiind singura sesiune programată pentru 2012, după cum ne-au comunicat oficialii din Inspectoratul Şcolar. De altfel, 100 de elevi au absentat ieri la proba scrisă de limba şi literatura romană. Cei mai mulţi absenţi au fost în special la şcolile rurale, cum ar fi Dumbrăveni, Ploscuţeni, Homocea, Poiana Cristei dar şi de la Şcoala 1 Mărăşeşti. Aceştia nu mai au şansa de a susţine Evaluarea în acest an. Ei se pot înscrie însă la sesiunea de anul viitor, însă profesorii spun că, cel mai probabil, este vorba despre copii care abandonează şcoala. Ieri, Ministerul Educaţiei a trimis în Vrancea încă un reprezentant care să supervizeze examenele. Este vorba despre un expert al corpului de control al ministrului care, alături de celalalt reprezentant MECT în Vrancea, Răzvan Chiţu, a verificat ieri centrele în care s-a susţinut  prima probă a evaluării.


De la „Cireşarii”, la „Dilemateca” şi descrierea prietenilor


Elevii au avut de rezolvat Varianta nr. 6 de subiecte. La primul subiect elevii au primit un fragment din opera „Cireşarii” de Constantin Chiriţă. Aceştia au avut de rezolvat subiecte de fonetică, gramatică şi literatură: sinonimia unor cuvinte, ce înseamnă semnul exclamării, să găsească un epitet şi o enumeraţie în text, două moduri de expunere utilizate în text şi să explice în 30-50 de cuvinte semnificaţia unei secvenţe din text. La subiectul doi elevii au primit un fragment  al lui Ion Vianu publicat in revista „Dilemateca”, iar cerinţele s-au referit la a preciza numele autorului, numele articolului, să se desprindă mai multe informaţii din text. Elevii au mai primit două fraze în care li s-a cerut să stabilească subordonata şi tipul acesteia şi să descopere valoarea morfologică şi sintactică a trei cuvinte din text. S-a mai cerut alcătuirea a două compuneri, una în care să se prezinte opinia referitoare la mesajul fragmentului din „Cireşarii”, şi una prin care să se scoată în evidenţă trăsăturile unui coleg sau prieten pasionat de lectură. Ministerul Educaţiei a anunţat că toate cele 10 variante de subiecte elaborate au un nivel mediu de dificultate şi au permis rezolvarea în 120 de minute.


Profesorii se contrazic în privinţa dificultăţii subiectelor


Elevii au venit de dimineaţă la examen, mulţi dintre ei însoţiţi de părinţi. Emoţiile acestora din urmă au părut mult mai mari decat ale candidaţilor care păreau degajaţi la intrarea în săli. La fel au fost şi la ieşire. „A fost bine. Compunerile au fost mai dificile”, a declarat Maria Marta Tudorache de la a VIII-a B, Şcoala 3, care vrea să prindă un loc la Liceul de Arte. Compunerile au creat probleme şi altor elevi. „Pentru mine compunerile sunt mai grele, restul mai uşor. Mă aşteptam la ceva mai greu. Cred că obţin măcar un 8 sau chiar 9”, a spus Marian Cristian Stodache din clasa a VIII-a E a Şcolii „Duiliu Zamfirescu”. Unii elevi au avut şi ceva incidente legate de instrumentele de scris. „Am făcut dar mă tem să nu-mi anuleze ceva deoarece am scris cu două stilouri pentru că nu mai aveam cerneală”, a declarat Florin Mihalache de la clasa a VIII-a B, Şcoala „Duiliu Zamfirescu”. După o oră şi jumătate, unii părinţi erau nerăbdători să iasă copii lor din examen pentru a afla ce au făcut, iar alţii îşi certau copii că s-au grăbit şi au ieşit prea repede. Elevii care au ieşit de la Şcoala 3 au înconjurat-o pe profesoara de limba romană Elena Militaru pentru a-i cere părerea cu privire la rezolvarea subiectelor. „Subiectele sunt dificile. Elevii nu-şi dau seama, dar subiectele sunt grele, deşi s-a lucrat la clasă. Compunerile sunt destul de dificile, nu este uşor nici textul lui Ion Vianu. Dacă lor li s-a părut uşor înseamnă că au luat-o prea uşor ”, a precizat profesoara Elena Militaru. Părerile sunt împărţite şi la nivelul cadrelor didactice. Inspectorul de limba romană, Silvia Chelariu consideră ca subiectele au fost accesibile. „Subiectele sunt de nivel mediu, în conformitate cu programa şi respectă modelul. Cred că se poate obţine nota 8 destul de uşor. Tot ce s-a dat s-a lucrat la clasă, iar subiectele au fost previzibile. Copii foarte buni pot lua uşor 9,50. În şcoli s-a făcut simulare pe astfel de subiecte”,  precizează Silvia Chelariu.


Exces de zel din partea unor directori

Elevii nu s-au declarat deranjati de prezenta camerelor de luat vederi, cu atat mai mult cu cat în multe şcoli există sistem de supraveghere din anii trecuţi. Unii directori au dat însă dovadă de exces de zel atunci cand au invitat afară din curtea unităţilor ziariştii care doreau să stea de vorbă cu elevii care ieşeau din examen. Este cazul Şcolii „Duiliu Zamfirescu” unde directorul Marcela Ghiuţă a trimis jandarmii să-l trimită dincolo de gard pe ziaristul care a îndrăznit să întrebe un elev cum i s-au părut subiectele. Directorul şi-a schimbat atitudinea după ce i s-a comunicat de la Inspectoratul Şcolar că ziariştii au voie în curtea şcolii. Lucrările au ajuns în cele patru centre de evaluare: Colegiul Economic, Grupul Şcolar „G.G. Longinescu”, Colegiul Tehnic Auto „Traian Vuia” şi Colegiul Tehnic „Ion Mincu”. În fiecare dintre acestea corectează cate 18 profesori, mai puţin la Colegiul „Ion Mincu” unde sunt 22 de evaluatori, numărul tezele care au ajuns aici fiind mai mare (peste 900). Fiecare teză va fi evaluată de doi profesori, corectura fiind monitorizată video. Se estimează că prin mainile fiecărui profesor trec 41-42 de teze, timpul alocat corectării unei lucrări fiind de cel puţin 20 de minute. (M. VLĂDESCU)



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.