Educație

Daca iau un 5 tras de par, e mare lucru

Camelia Stănilă
22 iun 2006 644 vizualizări
La proba de matematica a testelro nationale s-au prezentat 3.277 de elevi u profesorii spun ca subiectele permit luarea cu usurinta a notei 5 u elevii s-au impotmolit insa la problema de geometrie. Din lucrarile de la limba romana, profesorii corectori au facut deja o colectie de perle

Absolventii claselor a VIII-a au sustinut ieri cea de-a doua proba a testelor nationale, la matematica. Si de data aceasta, numarul de candidati s-a mai diminuat cu 14 elevi. La proba de matematica, prezenta a fost de 95,40%, respectiv 3.277 de candidati. Daca la examenul de limba si literatura romana de luni cei mai multi tineri au considerat subiectele accesibile, la matematica emotiile au fost mai mari. Subiectele cuprinse de varianta cu numarul 2, extrasa de Minister, nu li s-au parut deloc usoare elevilor. Daca punctul de algebra nu a avut un grad sporit de dificultate, adevarata incercare a examenului a constituit-o problema de geometrie, care a vizat un con. "Daca iau un 5 tras de par, e mare lucru", spuneau cu naduf citiva elevi care au sustinut examenul la Scoala"Anghel Saligny". De altfel, unii din candidatii de la acest centru au iesit si plingind din examen, crescind emotiile parintilor care asteptau nerabdatori in curtea scolii. Alti elevi spuneau insa ca prima parte a subiectului a fost usoara, astfel ca spera la o nota de 7- 8. "A fost destul de greu, dar ma astept sa iau un 7. Partea de algebra nu a fost dificila. In schimb, la geometrie, nu prea stiu ce am facut. La matematica am facut pregatire, pentru ca singura nu m-as fi descurcat. Sper sa-mi mai ridic media cu proba la geografie", ne-a spus Mirela, o alta eleva care sustine testele nationale.


"Se poate obtine usor un 5"


Profesorii, pe de alta parte, au apreciat subiectele ca fiind accesibile, un 5 putind fi obtinut cu usurinta. "Subiectul la matematica respecta forma pe care Ministerul Educatiei a anuntat- o de la inceput, in sensul celor 15 intrebari la prima parte, a cite 3 puncte fiecare, si a celor 3 probleme de la partea a II-a. Intrebarile de la prima parte au fost relativ simple, astfel ca elevii care au trecut de cei 8 ani de scoala ar trebui sa le rezolve si sa obtina un 5. La partea a doua, ultimele doua probleme au fost mai dificile, pentru a-i putea departaja pe cei mai buni dintre elevi, avind in vedere ca nota conteaza la admiterea la liceu. Pe total, au fost subiecte bine alcatuite, care sa permita o apreciere a pregatirii

elevilor. Comparativ cu anul trecut, cind doar una din problemele de la partea a doua a fost mai dificila, acum subiectul a fost mai greu", a apreciat Daniela Sirghie, inspector de matematica in cadrul ISJ Vrancea. Totusi, daca a rezolvat perfect primul punct, un elev poate lua 5,50, cele doua subiecte fiind notate la fel, cu cite 45 de puncte, la care se adauga cele 10 puncte din oficiu. Mai mult, la subiectul II, notat cu 48 de puncte, elevii pot primi punctaje intermediare pentru rezolvari partiale, aceasta in cazul in care au pornit bine rationamentele matematice. "Subiectele au fost lejere, dupa parerea mea. Peste 8 se trece, nu usor, ce-i drept. Insa un 5 se ia usor, pentru ca sint lucruri elementare ce trebuiau rezolvate. Subiectul a fost bine alcatuit, de vreme ce se vrea sa asezam elevii pe trei nivele. Notele de peste 8.50 trebuie sa le ia elevii care chiar au muncit in cei patru ani de gimnaziu", a afirmat si inspectorul general Danut Popoiu, si el profesor de matematica.


Elevii au mai pacalit vigilenta profesorilor


Cu toate ca Inspectoratul Scolar a facut instructaj pentru a nu se pune problema unor eventuale tentative de copiat, unii elevi au reusit sa mai insele vigilenta profesorilor. Astfel, la iesirea din sala de examen, unii candidati au recunoscut ca s-au mai inspirat de la colegi. Chiar daca nu au fost inregistrate tentative de frauda, se pare ca unii profesori supraveghetori au mai trecut cu vederea anumite discutii intre elevi. Mai mult, unii absolventi de a VIII-a, de la centrul de testare aflat la Scoala "Anghel Saligny", susoteau ieri ca profesorii chiar i-au mai ajutat la rezolvari. Inspectorul general Sorin Trocaru, de la Directia Generala pentru Invatamint Preuniversitar din cadrul MEdC, a afirmat ca nu a gasit disfunctii in centrele de testare si evaluare. "Oamenii stiu ce au de facut, isi vad de treaba si respecta metodologia, atit in centrele de testare, cit si in centrele de evaluare. Profesorii au asigurat toate conditiile pentru elevi, astfel incit acestia sa-si desfasoare activitatile in situatii normale, fara stres", a apreciat inspectorul Sorin Trocaru.


Azi, ultima proba


Testele nationale se vor incheia astazi cu proba la alegere. Cei mai multi candidati, peste 2.500, au ales geografia, restul de aproximatv 770 optind pentru istorie. Potrivit calendarului testelor nationale, rezultatele vor fi afisate duminica 25 iunie, pina la ora 16.00. Ieri dupa-amiaza a inceput si corectura la matematica. De asemenea, comisia judeteana i-a tras ieri la sorti pe profesorii evaluatori la geografie si istorie, in prezenta reprezentantilor din fiecare centru de evaluare. Subiectele pentru aceste probe vor fi preluate abia in aceasta dimineata.


CASETA:

Peste 80% promovabilitate la romana


Procentul de promovabilitate dupa proba de limba si literatura romana trece de 80%, dupa primele estimari realizate in centrele de evaluare. Cel mai mare procent, 85%, este cel inregistrat in centrul de la Grupul Scolar de Industrie Usoara. Potrivit presedintelui de comisie, profesoara Elena Lemnaru, aici s-au inregistrat si doua medii de 10. Un procent de aproximativ 82% s-a inregistrat si la Grupul Scolar Agricol Adjud, in timp ce la Grupul Scolar Agricol Odobesti procentul de promovabilitate s-a situat in

jurul a 80%. Subiectele la romana par a fi pus cele mai multe probleme elevilor ale caror lucrari au fost corectate de la Grupul Scolar de Transporturi Auto. In acest centru, procentul de promovabilitate este de 78,5%.


"Perle"... de basm


Elevilor de clasa a VIII-a li s-a cerut la proba de limba romana a testelor nationale sa argumenteze ca una dintre operele studiate este basm popular. "Prislea sta treaz toata noaptea sperind sa-l prinda pe infractor" si "Imparatul a dat la pace cu Prislea", sint doar doua din perlele descoperite de profesorii de romana din Vrancea, in urma corectarii lucrarilor. Unul dintre candidati a tinut sa precizeze ca "basmul este malegic si are fantejii", in timp ce altul sustine ca basmul are "o mare raspindire mondiala". Alti

candidati ai testelor nationale au scris ca in basm "balaurii au devenit dinozauri", dar si ca aici pot fi gasite "doua tarimuri in care unul este o lume supraponderala, iar pe celalalt normala". Un alt elev a scris in lucrarea sa ca "au inceput pregatirile pentru nuta a venit lume multa macare bautura la toti pina sau imbatat toti si au plecat acasa". Altul opineaza ca lui Prizlea "Au venit o gramada de idei dar nici una nu era buna si sa gindit el sa o cucereasca pe fata fara ajutorul altora prima data ia facut o dedicatie de dragoste, a doua oara a scoso tot la fel ia cintat o serenada si fata sa indragostit de el ca cinta frumos si printul a dat de veste in sat ca se insoara". Si prima parte a subiectului la romana a dat ocazia unor exprimari nu tocmai coerente, un astfel de exemplu fiind "In text vorbeste autorul si caracterizeaza iarna cu foarte mult drag si seriozitate".


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.