Dascalii doresc o noua fisa de evaluare
Dascalii din invatamintul primar si prescolar au solicitat reprezentantilor Ministerului Educatiei alcatuirea unei noi fise de evaluare, care sa puncteze mult mai bine activitatile desfasurate de cadrele didactice. Problema a fost dezbatuta in cadrul unui simpozion organizat de FSLI, intitulat "Centrarea invatamintului pe procesul invatarii", care a avut loc la jumatatea lunii mai, la Baile Herculane. "Fisa de evaluare nu corespunde unor realitati. Punctajele nu sint bine impartite, unii cistigau puncte aproape pe degeaba, ceea ce nu este corect. Aceste fise sint luate in calcul la acordarea calificativelor de sfirsit de an, la restringeri de activitate, la salarii si gradatii de merit. S-au facut propuneri pe marginea acestei probleme si chiar s-a facut un model de fisa de evaluare. Acestea vor fi discutate la negocierile dintre sindicate si reprezentantii Ministerului Educatiei", a afirmat invatatorul Constantin Dragomir, vicepresedinte al Sindicatului Liber din Invatamint (SLI) Vrancea. In cadrul dezbaterilor s-au prezentat
modele practice in evaluarea invatatorilor si educatoarelor, indicatorii de performanta si s-a realizat un model de fisa individuala a postului. Cadrele didactice au fost de parere ca performantele elevilor nu ar trebui sa constituie criterii de evaluare, dar au facut referire si la "vinatoarea de punctaj" favorizata de
activitatile prevazute in fisa de actuala metodologie. Acestia spun ca activitatea la clasa a educatorului si invatatorului trebuie sa constituie primul criteriu de performanta, si nu activitatile extrascolare realizate cu copiii. In cadrul simpozionului s-au facut si alte propuneri, cum ar fi protectia la restringeri de activitate pentru cadrele didactice care mai au cinci ani pina la pensie, posibilitatea institutorilor gradul I sa poata participa la concursul pentru ocuparea functiei de director si echivalarea grilei de
salarizare a institutorilor de acest nivel cu cea a profesorilor cu studii de lunga durata. Sindicalistii au solicitat si sanctiuni clare pentru reprezentantii administratiei locale si pentru directorii unitatilor scolare care nu respecta legile ce privesc invatamintul. Cadrele didactice si-au exprimat nemultumirea si in ceea ce priveste politizarea exagerata a sistemului de invatamint, dind exemple concrete de persoane numite in functii de conducere fara a avea aptitudini manageriale sau o pregatire suficienta.