Educație

Info-Educaţie: Conferinţă online între un bibliotecar vrîncean şi sicilieni

Ziarul de Vrancea
27 ian 2012 1100 vizualizări
Anamaria Cătănoiu, preşedintele Asociaţiei Potpourri, a fost invitată să vorbească la un seminar formativ pentru liceenii din Messina, Italia, joi, 26 ianuarie.

Invitaţia a venit după ce bibliotecarul vrîncean a participat la atelierul de voluntariat şi cetăţenie activă organizat de Centrul de Servicii de Voluntariat din Messina, în octombrie 2011. Intervenţia sa, realizată online pe Skype, a punctat beneficiile voluntariatului şi al mobilităţii europene. Seminarul formativ face parte din proiectul italian „Laboratorul de cetăţenie activă”, finanţat de Ministerul Muncii şi Politicilor Sociale din Italia. Scopul proiectului este de a întări rolul şcolii ca loc privilegiat, alături de societatea civilă, pentru sensibilizarea, formarea şi educarea tinerelor generaţii cu privire la conceptele de cetăţenie activă, voluntariat, implicare comunitară şi mobilitate europeană. Toate aceste lucruri sînt realizate prin prezentarea activităţilor organizaţiilor implicate în proiect şi a unor experienţe concrete ale diverşilor participanţi internaţionali. (S. T.)


Revista “Recreaţia mare”, la al 17-lea număr


Şcoala „Nicolae Iorga” din Focşani a lansat nr.17 al revistei „Recreaţia mare”. Coordonată de fondatoarea  publicaţiei,  prof. Liliana Niţu, revista multiplă laureată la concursuri judeţene şi naţionale de profil, propune cititorilor săi fideli articole în rubrici deja consacrate, ce reflectă activitatea elevilor şi cadrelor didactice ale şcolii. “Deschizîndu-se cu un emoţionant editorial «Gînduri despre şcoală», al directoarei Ioana Sîrbu, lectorii vor afla cum să ţină la cărţi în articolul «De la bibliotecă adunate», vor primi «Sfaturi de la mentori», vor afla «Ce ne învaţă matematica». Ochii şi inima sînt sensibilizate de creaţiile literare autentice ale şcolarilor. Tehnoredactarea aparţine bibliotecarei Adriana Măciucă. Trebuie să subliniez aportul principal al elevilor la redactarea revistei, prin articole excelente la capitolul compoziţie, temă şi prin desene”, a declarat Liliana Niţu. Începînd cu acest număr, revista va apărea în format online, fiind postată atît pe site-ul Centrului de Informare şi Documentare al Şcolii, cît şi pe didactic.ro. (S. T.)


„Supravieţuitorii la incendiu, inundaţii, cutremur”

Copiii de la Grădiniţa cu program normal nr.4 din Focşani au învăţat ieri de la specialiştii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Vrancea cum pot preveni apariţia unui incendiu. Un cadru al Inspecţiei de Prevenire a prezentat celor 80 de preşcolari mai multe materiale preventiv-educative sub formă de desene animate şi cîntece, cum ar fi „Incendii de natură electrică”, „Cutremurul”, „Cum se scutură pămîntul”. Prin intermediul acestora copiii au luat la cunoştinţă măsurile de apărare ce pot fi luate pentru evitarea producerii unui incendiu în locuinţele lor, cum să acţioneze în astfel de cazuri, unde pot solicita ajutor, dar şi ce măsuri trebuie luate înainte şi după producerea unui cutremur. Cadrele didactice au primit manualul „Supravieţuitorii la incendiu, inundaţii, cutremur” şi un DVD cu diferite materiale preventive ce pot fi utilizate în procesul de pregătire. Acţiunea s-a desfăşurat în baza unui parteneriat educaţional. (R. M.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.