Info-Educaţie:Lipirea grădiniţelor de şcoli lasă directorii fără funcţie
Aşadar, Grădiniţa nr. 21 este structură în cadrul Şcolii Nr. 3, Grădiniţa Nr. 7 trece la Şcoala Nr. 10, Grădiniţele Nr. 4 şi Nr. 8 trec la Şcoala Nr. 2. Şcoala Nr. 7 are în structura ei şi Grădiniţa nr. 15, în vreme ce Şcoala Nr. 9 va prelua cele mai multe grădiniţe, şi anume 5, 6 şi 14. Clasa pregătitoare se va face în sediile grădiniţelor, dar va face parte din clasele primare, potrivit legislaţiei în vigoare. “Directorii de grădiniţe care au fost alipite şcolilor îşi vor termina mandatul la finele lunii august, după care directorul şcolii va coordona şi grădiniţa sau după caz grădiniţele pe care le are în subordine, urmînd ca şefii unităţilor de învăţămînt preşcolar să rămînă cadre didactice”, a precizat inspectorul şcolar general Iordache Bostan. (S. T.)
Directorii vin să îşi ia microbuzele
Directorii şcolilor din localităţile Bilieşti, Jitia, Cîmpuri şi Vidra vor trebui să se prezinte azi la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean, de la ora 9.30, împreună cu şoferii, pentru a prelua microbuzele pentru transportul copiilor. După ce maşinile vor ajunge la şcolile din comunele amintite mai sus acestea vor trebui să fie înregistrate cu datele unităţilor de învăţămînt şi nu ale primăriilor, aşa cum se făcea pînă acum. De asemenea, mai sînt şi alte unităţi şcolare care au nevoie de microbuze, dar momentan trebuie să mai aştepte. “Noi am vorbit cu cei de la minister şi le-am prezentat nevoile noastre. În prima parte a anului curent urmează ca Bucureştiul să trimită în judeţe încă o serie de microbuze şi rămîne de văzut dacă vom fi luaţi şi noi în calcul”, a declarat şeful IŞJ, Iordache Bostan. (S. T.)
Şcoala “Nicolae Iorga” îl omagiază pe Eminescu
Centrul de Documentare şi Informare al Şcolii „Nicolae Iorga” din Focşani găzduieşte în această săptămînă o serie de activităţi în cadrul proiectului „Dor de Eminescu”, sub coordonarea Catedrei de limba română. Cei 162 de ani de la naşterea poetului naţional constituie pentru elevii şcolii un bun prilej de a demonstra că posedă arta interpretării scenice a poeziei „Luceafărul”, a reprezentării plastice a operei eminesciene, că sînt în egală măsură exigenţi critici, dar şi foarte buni recitatori ai poeziei lui Eminescu. „Dincolo de toate, urmaşii, mai apropiaţi sau mai îndepărtaţi în timp ai lui Eminescu, au crescut în cultul artei inegalabilului înaintaş”, a declarat profesoara Liliana-Simona Niţu, iniţiatoarea proiectului. (S. T.)