Educație

„Teste de plasare” pentru elevii vrînceni

Gabriela Draghici
27 sep 2011 1185 vizualizări
Testările iniţiale vor fi susţinute de elevii din clasele II-XII şi vor fi un punct de plecare pentru profesori, care vor şti carenţele elevilor în noul an şcolar

Evaluările iniţiale anunţate de Ministerul Educaţiei au început, aşa încît profesorii vor avea în faţă o ierarhie a capacităţilor intelectuale ale elevilor cu care lucrează la clasă. Atît săptămîna aceasta cît şi cea viitoare, cei 55.000 de şcolari vrînceni din clasele II-XII vor susţine testările iniţiale, după ce au încheiat scurta perioadă de recapitulare. “Catedra a fost răspunzătoare pentru realizarea planului de recapitulare şi elaborarea testelor. Eu am început deja recapitularea cu elevii mei, iar vineri am programat evaluarea”, ne-a spus inspectorul şcolar general Stan Rogoz. Profesor de fizică la Liceul „Emil Botta” din Adjud, Stan Rogoz precizează că subiectele au un grad de dificultate mediu, în funcţie de unitate şi de profil. Conform programului propus de Ministerul Educaţiei, elevii de clasa a II-a susţin două probe, cei de clasa a VIII-a opt probe, iar cei de clasa a XII-a vor trece prin nu mai puţin de 12 examinări. Pentru elevii din anii terminali, a VIII-a şi a XII-a, testele vor avea specificul evaluărilor naţionale, respectiv cel al bacalaureatului. Materia anului trecut a fost recapitulată pînă acum, iar notele obţinute de elevi nu vor fi trecute în catalog, ci doar comunicate părinţilor, astfel încît copiii să poată recupera carenţele acumulate pe parcursului anului şcolar. Numărul materiilor la care se susţine testarea însă, creşte de la an la an. Asta înseamnă că, dacă şcolarii claselor a IV-a vor da examenul la limba şi literatura romană, matematică şi ştiinţe, în clasa a VIII-a, elevilor le vor fi probate cunoştinţele acumulate la disciplinele limba şi literatura romană, limba şi literatura maternă, limba modernă, matematică, biologie şi fizică. Reprezentanţii Ministerului Educaţiei şi-au propus ca aceste evaluări iniţiale să reprezinte un punct de plecare pentru profesori, care vor şti cu exactitate carenţele elevilor, adaptîndu-şi activitatea didactică şi îndreptînd rezultatele. Evaluarea va fi reluată la sfîrşitul celui de-al doilea semestru. Tot în această perioadă, elevilor le vor fi evaluate şi capacităţile de exprimare în limba romană după dictare. (G. DRĂGHICI)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.