Educație

În cele două sesiuni, contestaţiile au „salvat” 52 de bacalaureaţi vrînceni:lucrările „umflate” la Bac după contestaţii intră la analiză

Gabriela Draghici
8 sep 2011 941 vizualizări
In cele două sesiuni de Bacalaureat, opt lucrări au fost mărite şi scăzute după contestaţii cu peste 1,5 puncte u o comisie de cercetare de la Inspectoratul Şcolar Judeţean va stabili cine a greşit

Elevii care nu au reuşit să treacă de pragul notei 5 la examenul de maturitate şi-au pus speranţele că vor obţine o notă mai bună după contestaţii. Unii au avut surpriza de a le fi mărită sau scăzută nota cu mai mult de 1,5 puncte, atît cît o permite regulamentul. La nivelul judeţului nostru au fost înregistrate 446 de contestaţii, cele mai multe la matematică. În urma recorectării făcute de profesorii băcăuani, mulţi au reuşit să-şi modifice notele obţinute iniţial. Puţin peste 150 de elevi au primit o notă mai mare, în timp ce aproape 300 s-au trezit cu o notă mai mică, în unele cazuri înregistrîndu-se diferenţe mari de notare. Potrivit metodologiei în vigoare, notele de după contestaţii nu au voie să sară pragul de 1,5 puncte, fie că este vorba de mărire sau scădere. Nota unei singure lucrări a fost „umflată” peste măsură, cu peste 4 puncte. La proba de matematică, după contestaţii, elevului Ionuţ Cap-Mare, absolvent al Colegiului Tehnic „V. D. Cotea” Focşani, nota a urcat de la 2,80 la 6,90, elevul promovînd astfel examenul. La limba romană, cea mai mare diferenţă s-a înregistrat la eleva Denisa Paraschiv, absolventă a Colegiului Tehnic „Ion Mincu” Focşani, care de la nota iniţială 5 a ajuns la 6,50. Cea mai mare notă de la examen de după contestaţii a fost 8, obţinută de elevul Ionuţ Burca, la disciplina geografie, nota urcîndu-i de la 7,70 la 8. În cea de-a doua sesiune, doar patru elevi au reuşit să obţină note peste 8, cele de 9 şi 10 fiind inexistente. După recorectarea lucrărilor şi mărirea notei, 22 de elevi au trecut de la statutul de nepromovat la promovat. Începînd de luni, oficialii Inspectoratului Şcolar Judeţean vor numi o comisie de cercetare care să efectueze o analiză comună privind lucrările recorectate cu o notă mai mică sau mai mare cu peste 1,5 puncte, din ambele sesiuni. După afişarea notelor din sesiunea de toamnă, opt lucrări au înregistrat diferenţe aşa mari. „Vom analiza ce s-a întîmplat începînd de luni. Trebuie să aşteptăm să se întoarcă şi cîţiva inspectori de specialitate”, ne-a spus inspectorul general Stan Rogoz. Comisia de cercetare va stabili cu exactitate dacă se justifică diferenţele extrem de mari dintre notele acordate de Comisia din Centrul Zonal de Evaluare şi cele date de Comisia din Centrul Regional de Contestaţii şi va dispune sancţiuni. (Gabriela DRĂGHICI)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.