Educație

Mii de corigente, situatii neincheiate si note scazute la purtare

Camelia Stănilă
10 mar 2006 1110 vizualizări
Efectivele de elevi s-au diminuat simtitor fata de anul trecut, iar tinerii frecventeaza tot mai putin scoala. Reprezentantii Inspectoratului Scolar spun ca multe situatii de nescolarizare sint mascate in statistici u procentul de promovabilitate a crescut doar la clasele I-IV.

Bilantul primului semestru de scoala, prezentat la sedinta de lucru cu managerii din invatamint, arata destul de sumbru. Mii de elevi in stare de corigenta sau cu situatii neinchieiate, elevi nescolarizati sau eliminati din cauza absentelor, sute de note scazute la purtare, acesta este tabloul infatisat de statisticile ISJ Vrancea. In plus, pe parcursul primului semestru de scoala din anul 2005- 2006, peste 1.100 de copii au "disparut" din unitatile de invatamint vrincene, principalul motiv fiind transferul in alte judete sau migratia peste hotare. Aceasta avind in vedere ca anul trecut deficitul a fost de doar 902 elevi. Cei mai multi copii plecati sint de la ciclul primar, caci din cei 17.503 de elevi inscrisi la inceputul anului scolar au mai ramas 16.957, la sfirsitul semestrului I. Peste 200 de elevi au "disparut" si din licee. Potrivit inspectorului general adjunct Mihai Ladaru, efectivele s-au diminuat si din cauza nescolarizarilor si abandonului. In invatamintul obligatoriu, s-au inregistrat 96 de situatii de nescolarizare la clasele I-IV, in timp ce la V-VIII au existat 332 de cazuri, iar la IX-X alte 457. "S-a inregistrat o diminuare sensibila a efectivelor de elevi, cu 1,66%. 775 de elevi au fost raportati ca nescolarizati, din invatamintul obligatoriu. La Slobozia Bradului am avut 47 de cazuri - 9,67%, la Homocea 58 - 7,55%, Paulesti 19 - 8,01%, la Fitionesti si Timboiesti cite 14 cazuri - 8.09%, respectiv 8,43% nescolarizati", a precizat inspectorul general adjunct Mihai Ladaru. Oficialul a precizat si faptul ca zeci de copii "leaga scoala in gard" pentru a pleca in strainatate. Acesta a mentionat ca ISJ a demarat o monitorizare mult mai stricta a acestor situatii.


Sute de elevi nu mai sint interesati de carte


Adjunctul ISJ Vrancea a atras atentia directorilor si ca unele cazuri raportate ca situatii neincheiate mascheaza dezinteresul elevilor entru scoala. "Daca lucrurile stau binisor la ciclul primar si gimnazial, la liceu seral avem 399 de situatii neincheiate, ceea ce reprezinta 40,1%. Acesti elevi nu frecventeaza scoala si ii mascam ca, din diverse motive, nu li s-a putut incheia situatia. Si la SAM, numarul celor cu situatia neincheiata este dublu fata de cel raportat anul trecut", a atras atentia inspectorul Mihai Ladaru. In total, la finele semestrului I s-au inregistrat 1364 de situatii neincheiate, fata de 1322 anul trecut.. Din aceastea, 67 sint la ciclul primar, 304 la gimnaziu si 457 la liceu. Si procentele de promovabilitate au scazut simtitor fata de anul trecut, exceptie facind ciclul primar, unde procentul a crescut de la 93,62% la 94,15%. La gimnaziu insa, procentul de promovare a scazut de la 84,53% la 83,22%, in timp ce la liceu s-a diminuat de la 80,71% la 78,45%. Dezinteresul elevilor pentru carte este evident si prin numarul mare note scazute la purtare, din cauza absentelor inregistrate pe parcursul saptaminilor de scoala. Chiar si la ciclul primar a existat un astfel de caz. Potrivit statisticilor de la ISJ, 206 de note la purtare au fost scazute sub 7, in ciclul gimnazial, 125 fiind din cauza chiulului. Si 311 de liceeni s-au ales cu nota scazuta la purtare din cauza numarului mare de absente. De altfel,

la clasele IX- XII au existat si 53 de cazuri de exmatriculare, pe acest motiv. De altfel, si multi dintre cei care au frecventat cursurile au ramas corigenti la una sau mai multe materii. Nici macar la clasele I-IV nu lipsesc situatiile de corigenta, nu mai putin de 263 de elevi raminind corigenti la un obiect, alti 286 la doua obiecte, 168 la trei obiecte si 101 la patru obiecte. La gimnaziu, numarul corigentilor creste considerabil, potrivit statisticilor ISJ. 1140 de elevi nu au reusit sa obtina media 5 la un obiect, 523 au ramas cu doua obiecte la corigenta, 289 cu trei obiecte, iar 248 cu patru materii. O situatie similara exista la liceu, unde peste 1600 de elevi au ramas corigenti la unul, doua sau mai multe materii scolare. Din pacate, multe din aceste situatii vor fi "remediate" pina la finele anului scolar, doar pentru ca invatamintul este obligatoriu.


"Elevii trebuie sa aiba posibilitatea sa-si indrepte situatia"


Inspectorul general adjunct Mihai Ladaru le-a atras atentia directorilor de scoli ca pe parcursul acestui semestru sa aiba mai multa grija la situatia scolara a elevilor. Cum acest semestru este mult mai scurt fata de anii anteriori, notarea trebuie sa se desfasoare ritmic, iar elevii sa-si poata indrepta notele, pina la vara. "Urmariti ritmicitatea notarii. Chiar daca abia a inceput semestrul, notele trebuie sa apara in catalog. Lucrarile semestriale sa fie stabilite de asa maniera incit rezultatele sa fie cunoscute cu

doua saptamini inainte de finele anului scolar, iar elevii sa aiba posibilitatea sa-si indrepte situatia" a recomandat Mihai Ladaru. Adjunctul ISJ a atras atentia ca unele situatii sa nu fie mascate. El a dat ca exemplu Scoala Vrincioaia, unde situatia pare perfecta, caci in statistici exista numai procente de 100%.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.