Educație

Cum sa faci afaceri fara bani: liceenii s-au batut in firme virtuale

Ziarul de Vrancea
9 mai 2011 1604 vizualizări
38 de firme de exercitiu din tara s-au intrecut in afaceri virtuale la Focsani u echipa cistigatoare este din Constanta

Poate parea greu de crezut, dar iti poti infiinta o firma virtuala care sa functioneze dupa toate regulile economiei de piata, iar la final sa nu cistigi bani, ci premii. Un concurs al firmelor de exercitiu a avut loc la Colegiul Economic "Mihail Kogalniceanu" Focsani, unde, timp de doua zile, joi si vineri, elevii de la 20 de scoli din tot atitea judete ale tarii s-au intrecut in "afacereza". La cea de-a II-a editie a Tirgului Regional al Firmelor de Exercitiu, elevii care lucreaza in 38 de astfel de firme au aratat ca stiu sa negocieze, sa-si vinda "marfa" si sa se promoveze. Concurentii au incercat sa convinga juriul cu servicii de turism, organizari de evenimente dar si de supraveghere video. Cistigatorii marelui premiu sint elevii Grupului Scolar "Virgil Magean" din Constanta, cu o firma de exercitiu care promoveaza organizarea de evenimente. Pe linga marele premiu au cistigat si la alte sase sectiuni. " Au reusit sa ajunga la performanta pentru ca sint ambitiosi si au experienta, dobindita in vacanta de vara, cind au lucrat ca angajati temporari la firme din Constanta si au venit cu idei practice", ne-a declarat Viorica Bucur, profesor coordonator la liceul cistigator. Pentru cei sase elevi care au reprezentat firma la Focsani a fost un vis implinit. "Am pierdut nopti in sir pentru a lucra la firma noastra virtuala", ne-a spus "directorul" firmei de exercitiu, elevul de clasa a XI-a Alexandru Ulmeanu. Nici micii afaceristi ai judetului nostru nu s-au lasat mai prejos. Toate cele sapte firme virtuale cu care a concurat Vrancea, printre care sase ale colegiului gazda si una a Colegiului Tehnic "Gh. Asachi", au facut impresie la cele 14 sectiuni in care au fost angrenate. La sectiunea cel mai bun catalog, "Ecolaxia MK SRL" a obtinut premiul I, alaturi de firma Colegiului "Gh. Asachi", "7 minuni". Economicul a continuat sa impresioneze prin reteaua de firme de exercitiu a scolii. La sectiunea cel mai bun stand, fruntase au fost "Ecotour2010.SRL" si "Vinothex SRL". Totodata, la sectiunea comunicare profesionala in limba engleza, "Mobart SA" a obtinut premiul III, iar mentiunea a mers catre "Ammadis". "B&B Cosmetics SRL" a mai obtinut premiul III pentru cel mai profesionist personal de stand, iar "Mobart SA" premiul II pentru cel mai bun slogan. Firma "Ecolaxia MK SRL", de altfel si o veterana a concursurilor de profil, a reusit sa-si adjudece si premiul II pentru cea mai buna prezentare powerpoint. Ultimele premii au fost obtinute de vrinceni la sectiunea cel mai bun spot publicitar". Desi vorbim despre firme virtuale, concursul este unul cit se poate de serios. "Firmele functioneaza dupa legea societatilor comerciale, lipsesc doar banii si produsele, doar acestea sint virtuale. Am constatat ca anul acesta calitatea a fost mai buna din toate punctele de vedere", ne-a precizat organizatorul evenimentului, Sonica Darmanescu, profesor la Colegiul Economic Focsani. (G. DRAGHICI, A. IVAN)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
, acum 737444 zile, 3 ore, 17 minute, 27 secunde
Inainte sa mancati cacat , verificatii consistenta . Multe din premii sunt gresite si nu au fost decat 32 de firme . Sunteti de jale
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.