Dezbatere apatica: Legea Educatiei nu se mai discuta, se aplica!
Proiectul "Tu faci legea de nota 10 (zece)" a Ministerului Educatiei a strins in sala de festivitati a Colegiului National "Unirea" directori de scoli, profesori care au lucrat la legislatia secundara, inspectori scolari si o mina de elevi. Desi noul act normativ a fost unul cauzator de controverse si proteste, iar intilnirea de ieri ar fi insemnat ocazia perfecta pentru dascali sa-si spuna punctul de vedere, mare parte din cei prezenti au simulat interesul, poate si pentru faptul ca nu cred ca mai pot schimba ceva. "Ar trebui sa fie o stare permanenta cunoasterea si aplicarea Legii Educatiei. Din punctul de vedere al Ministerului, noul act normativ reprezinta prioritatea anului 2011. Sa incercam sa implicam cele cinci minti: cea disciplinata, creativa, sintetica, etica si cea respectuoasa. Mi se pare ca a venit timpul sa avem un climat de normalitate, sa fim o tara normala, cu oameni si elevi normali", a spus Gheorghe Felea, Inspectorul general din cadrul Ministerului Educatiei, care s-a declarat dispus sa raspunda la orice intrebare din partea dascalilor. Din echipa care a organizat activitatea au facut parte si sefii ISJ, in frunte cu Stan Rogoz si Maria Lupu, dar si inspectorul Ion Ionascu si directorul Colegiului Economic, Radu Stefan. Dupa discursurile de inceput, in sala s-a asternut tacerea intrucit actorii principali in actul educational au fost destul de limitati in intrebari si discutii. Totusi, nemultumirea principala a vizat trecerea clasei pregatitoare in invatamintul primar si felul in care va fi pusa in practica aceasta schimbare. Totodata s-a discutat despre noua structura a bacalaureatului, deciziile tot mai "grele" lasate la latitudinea scolilor si a consiliilor de administratie, dar si finantarea "per capita" care creaza un mediu concurential intre scoli. "Nu am vazut sensul unor dezbateri, cel putin nu in linii mari. Odata ce legea este data, aceasta trebuie aplicata. Daca vorbim despre mici amendamente, atunci da, insa am inteles ca profesorii pot aduce noi optimizari la actuala prezentare a legii. Acesta este si rolul legislatiei secundare la care au lucrat profesori din toata tara. Nu am fost acolo ca sa dezbatem legea, ci mai mult sa ne instruim privind aplicarea metodologiilor. Am asistat insa si la intrebari puerile, care ar fi putut fi evitate daca se citea legea cu atentie", ne-a declarat Florentina Olteanu, directorul Scolii "Anghel Saligny" Focsani, prezenta la intilnire. Nemultumiri au avut si elevii, care nu mai au drept de vot in Consiliul de Administratie. "Am intrebat de ce si ni s-a raspuns ca la nivel liceal si potliceal este intr-adevar o pierdere, insa la nivel gimnazial nu, lucru cu care am fost de acord. Dl Felea ne-a asigurat ca vocea noastra va fi totusi ascultata. Mi s-a parut superficiala justificarea, pentru ca nu ne este garantat acest lucru", ne-a spus cuzistul Alexandru Munteanu, presedintele elevilor pe tara. Cei prezenti au primit si cite o brosura explicativa editata de Ministerul Educatiei. (Gabriela DRAGHICI)