Educație

Profesorii vrinceni se vad competenti si indulgenti cu elevii

Gabriela Draghici
3 dec 2010 3675 vizualizări
Directorii de scoli au participat ieri la un cerc pedagogic la ISJ, ocazie cu care au aflat rezultatele unui studiu privind comportamentul dascalilor la catedra

Sedinta care a avut loc ieri la sediul Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Vrancea s-a dovedit benefica pentru directorii de scoli prezenti. Studiul privind disponibilitatea dascalilor in realizarea actului educational, prezentat de reprezentantii Centrului Judetean de Resurse si Asistenta Educationala (CJRAE) Vrancea, a ridicat mari semne de intrebare referitor la procesul de invatamint. Circa 600 de profesori au fost chestionati in urma cu mai bine de un an, iar rezultatele i-au pus pe ginduri pe multi dintre cei prezenti. Cadrele didactice care au raspuns sondajului s-au autodefinit ca fiind competente, obiective si corecte in desfasurarea procesului de invatamint. Minusurile enumerate de acestia, care le "ameninta" mai mult sau mai putin actul educational, sint indulgenta sau dimpotriva, exigenta exagerata. Cu toate acestea, peste jumatate din cei intervievati s-au pronuntat ca n-ar avea minusuri profesionale. In ceea ce priveste reconversia profesionala, motivele principale invocate de profesori pentru o eventuala schimbare pe plan profesional au fost salarizarea, familia sau alternative mai tentante. Imaginea profesorului ideal in viziunea elevilor si a cadrelor didactice chestionate are un oarecare caracter polar, conform studiului. Profesorii par a pune pe primul loc competentele profesionale, in timp ce elevii pretuiesc intelegerea, rabdarea si timpul pe care il aloca tinerilor. Ceea ce s-a observat este ca, desi profesorii cunosc nevoile elevilor, cerintele sistemului sint cele care troneaza. De partea cealalta a baricadei, cadrele didactice participante la studiu au invocat drept nemultumiri care interfereaza in actul educational, motivatia scazuta, precaritatea educatiei primare si impertinenta elevilor. "Tragic sau nu, rezultatele pot fi interpretate in doua viziuni, cea optimista si cea pesimista", s-a pronuntat profesorul de psihologie Silviu Brebulet. Pe ordinea de zi au mai fost dezbatute proiectul Monitor II: Managementul situatiilor de urgenta in Vrancea. (Gabriela DRAGHICI)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 2

Adaugă comentariu
, acum 739396 zile, 22 ore, 19 minute
Marele psiholog Silviu Brebulet nu cumva este fostul elev de la Liceul "Emil Botta" care, in clasa a XII-a a aruncat o banca pe fereastra de la etajul doi al scolii? Si oare nu cumva "indulgenta" citeste integral
, acum 739396 zile, 22 ore, 19 minute
Domnule "Profesor" In primul rind, profesor se scrie cu litera mica, fiind substantiv comun...dar presupun ca la lectia asta nu erati la scoala... Chiar daca aveti trei specializari pe diploma, tot citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.