Diagnoza invatamintului vrincean a dat cu minus
Diminuarea populatiei scolare, mai ales in mediul rural, insuficienta fondurilor alocate, nefinalizarea lucrarilor de reabilitare sau slaba motivatie a invatarii sint doar citeva dintre punctele slabe ale invatamintului din judet. Situatia a fost prezentata ieri in cadrul Comisiei de Dialog Social de la Prefectura de catre Radu Emil, inspector pentru managementul educational si evaluare institutionala in cadrul Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Vrancea. Datele prezentate fac referire la anul scolar 2009-2010 si au fost realizate in cadrul unei diagnoze a sistemului de invatamint din judetul Vrancea. "Analiza diagnostica a identificat citeva puncte slabe, care vizeaza mai mult mediul rural", a precizat oficialul ISJ. Diminuarea populatiei scolare, mai ales in mediul rural, finantarea per elev si izolarea geografica a unor scoli au fost clasificate drept factori negativi in atingerea calitatii educatiei. De asemenea, insuficienta fondurilor alocate de la bugetele locale, posibilitatile foarte limitate de obtinere a unor venituri extrabugetare pentru scolile din mediu rural, numarul mic de proiecte cu finantare nerambursabila accesate, nefinalizarea unor lucrari de infrastructura sau de extindere incepute, sint alte puncte slabe identificate in diagnoza invatamintului vrincean. Masurile luate de catre inspectoratul scolar se refera, in primul rind, la cresterea calitatii actului de invatamint prin restructurare si reorganizare la nivelul institutiilor. "Calitatea resursei umane din invatamint este un cistig pentru anul scolar 2010-2011, mai ales ca majoritea posturilor a fost ocupata de catre cadre didactice calificate", a precizat inspectorul Radu Emil. Tot in cadrul masurilor dispuse in vederea imbunatatirii actului de invatamint se numara si restructurare a 41 de unitati de invatamint, dar si reducerea unor norme si a unor posturi. "Cresterea efectivelor de elevi pe clase a condus la crearea unui climat concurential care a favorizat asigurarea calitatii in invatamint", a mai precizat reprezentantul ISJ Vrancea.
Propact si FSLI au criticat dur restructurarile de scoli
"Ce se intimpla cu scolile care, abia reabilitate, au fost acum inchise?", a fost prima interpelare adresata inspectorului Radu Emil dupa ce acesta a prezentat restructurarile din sistemul de invatamint din judet. Nici Constantin Dragomir, vicepresedinte al Sindicatului Liber din Invatamint Vrancea, nu a lasat lucrurile la modul prezentat de reprezentantul ISJ. "Nu stiu cum este mai bine invatamintului cu elevi care se trezesc de la ora 6.00 pentru a prinde microbuzul, unde am inteles ca se sta si in picioare pentru ca altii stau pe scaune, incep cursurile la 8.00, invatatorul sau profesorii le solicita toata atentia, termina cursurile la 12.00 sau chiar si mai tirziu si daca ajunge acasa la 3-4 dupa amiaza, pentru ca trebuie sa astepte din nou microbuzul. Cind se mai ocupa respectivul scolar de teme?", si-a exprimat opinia reprezentantul FSLI. La propunerea subprefectului Sorin Hornea, care a condus sedinta Comisiei de Dialog Social, situatia scolilor care au fost restructurate va fi discutata in urmatoarea sedinta. (Gabriel SAVA)