Gradatiile, acordate pe ochi frumosi
Din ciclul "ce vraji se mai fac la gradatiile de merit", inspectorul scolar general Iordache Bostan le atrage atentia cadrelor didactice asupra unor nereguli constatate. Spre exemplu, acesta afirma ca unii directori isi favorizeaza cadrele didactice preferate, "uitind" sa le prezinte fisa cadru tuturor profesorilor din unitatea de invatamint pe care o conduc. "Exista directori care nu le prezinta fisa cadru tuturor colegilor si noi aflam, pentru ca ei vin la Inspectoratul Scolar si o solicita. Directorii nu trebuie sa uite ca intra in obligatia lor sa-si informeze colegii", a declarat seful ISJ, care a adaugat ca a intilnit aceste situatii in mai multe scoli din judet si chiar a trecut prin aceasta situatie cind era june, inainte de 1989, si era discriminat de conducerea scolilor la care preda. Seful ISJ nu a omis nici sa le atraga atentia posibililor plagiatori ai unor materiale didactice, intrucit a mentionat ca i-a ajuns la urechi ca unii profesori ataseaza materiale copiate de pe internet sau pretind ca au scris o lucrare care nu exista, pentru a obtine mult doritele gradatii de merit. "Daca exista vreun candidat care isi atribuie unele activitati pe care nu le-a desfasurat, deci nu exista documente doveditoare, aceste activitati nu vor fi luate in calcul. Sper sa nu existe documente false, pentru ca in cazul unor reclamatii vom lua masuri de sanctionare. Pina in prezent nu am avut astfel de reclamatii si sper ca nici in acest an sa nu avem parte de asa ceva", a adaugat Bostan. De mentionat ca dascalii vrinceni isi mai pot depune dosarele pentru obtinerea gradatiilor de merit pina pe 15 martie.
Rezultatele verificarii dosarelor, la vara!
Pentru a-si depune dosarul, cadrele didactice trebuie sa prezinte un raport de autoevaluare insotit de documente doveditoare, aprecierea sintetica a consiliului profesoral al unitatii, aprecierea directorului unitatii de invatamint si raportul motivat al inspectorului scolar de specialitate, formulat in urma consiliului consultativ al disciplinei. Intre 15 si 20 aprilie se analizeaza dosarele de catre inspectori si are loc consultarea consiliului consultativ pentru elaborarea raportului. Intre 26 aprilie si 7 mai se verifica dosarele de catre comisia de coordonare a concursului in vederea acordarii gradatiilor de merit. Intre 10 si 12 mai Consiliul de Administratie al Inspectoratului Scolar aproba lista cu punctajele acordate in urma evaluarii, iar intre 13 si 17 mai are loc depunerea contestatiilor, care vor fi rezolvate in perioada 18-20 mai. Validarea rezultatelor finale se face pe 24 mai de catre Consiliul de Administratie al ISJ, urmind ca intre 26 si 28 mai sa fie inaintata lista catre Ministerul Educatiei. Profesorii vor afla abia pe 30 iulie daca beneficiaza de gradatii. Acestea se acorda pentru 16% dintre posturile didactice si reprezinta 25% din salariul de baza, pe o perioada de cinci ani. Gradatiile de merit se vor atribui incepind cu 1 septembrie 2010. (Iulia NICOLAIE)