Cei mai multi profesori, nemultumiti de sistemul de evaluare
Dascalii considera ca notele nu reflecta adevarata valoare a elevilor, dupa cum se arata in rezultatele unui sondaj realizat de Intuitext si didactic.ro. "72% dintre respondenti afirma ca notele nu reprezinta pregatirea reala a elevilor, principala explicatie a acestui fapt fiind situatiile subiective precum starea elevilor sau impresia profesorului despre elevul respectiv. Din perspectiva variabilelor socio-demografice luate in considerare, precum experienta, mediu de rezidenta, ciclu de studiu, considera intr-o mai mare masura ca notele, respectiv calificativele nu reprezinta pregatirea reala a elevilor profesorii cu experienta de pina in cinci ani la catedra, cei din mediul rural si cei din ciclul primar si gimnazial", arata specialistii Intuitext. De asemenea, 73% dintre cadrele didactice considera benefica o evaluare periodica a elevilor. Dascalii din "cancelaria virtuala" si-au exprimat opiniile cu vedere la evaluare, unii considerind ca subiectivitatea vine de la evaluator. "Sistemul de notare si evaluare contine o componenta subiectiva, evaluatorul. In conditiile actuale, el este tentat sa negocieze statutul deontologic de o maniera care sa influenteze negativ evaluarea. Poate ca nu este nimic extraordinar, avind in vedere modul in care sint promovati oamenii in actuala noastra societate, absolut democratica si deosebit de originala", a punctat un profesor. Cercetarea a avut ca obiectiv sublinierea opiniei cadrelor didactice cu privire la sistemul de notare si evaluare si masurarea atributelor luate in calcul in aceasta activitate. Esantionul a fost alcatuit din 300 de cadre didactice. (Iulia NICOLAIE)