Baza de date cu elevii delincventi
Reprezentantii comisiei de monitorizare a violentei de la nivelul judetului spun ca, in ultima perioada, numarul cazurilor de agresiuni a scazut foarte mult. "Scaderea violentei in scoli s-a facut datorita implicarii consilierilor educativi si psihologilor scolari. In toate cabinetele psihologice s-au tinut activitati care au avut ca tema reducerea violentei. Cea mai des intilnita este agresivitatea verbala", au spus inspectorii Lidia Dumbrava si Felicia Panaite. Profesoarele au mai explicat ca in majoritatea cazurilor sint implicate de obicei persoane din afara unitatii de invatamint. In aceasta luna a fost inregistrat un singur caz de violenta, insa oficialii din Inspectoratul Scolar nu au dorit sa mentioneze despre ce unitate scolara este vorba. De asemenea, pentru mai multa siguranta, toti elevii care au un comportament nepotrivit in cadrul scolii sint trecuti intr-o baza de date pentru o mai buna monitorizare. In total, in Vrancea profeseaza 17 psihologi scolari, care sint si cadre didactice, avind intre 2 si 4 ore obligatie de catedra. "Fata de anii trecuti, tinerii apeleaza mai des la psihologul scolar, atit pentru rezolvarea problemelor de familie, cit si pentru consiliere", au precizat inspectorii. Din pacate, desi ar fi mai multa nevoie de consiliere psihologica pentru elevi, nu se pot infiinta mai multe posturi, avind in vedere situatia economica actuala. De exemplu, in ultima perioada s-a redus un post in mediul rural. Istoria psihologilor scolari este destul de scurta, prima unitate scolara care a beneficiat de acest tip de angajat fiind Colegiul National "Al. I. Cuza", imediat dupa revolutie. Tot pentru asigurarea sigurantei in scoli, ISJ si Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Psihopedagogica deruleaza un proiect comun privind reducerea fenomenelor de violenta in scoli. Proiectul educational are ca obiective informarea privind cauzele si manifestarea violentei in scoli, activitati de prevenire si comunicare institutionala. Proiectul se aplica an de an de catre cele doua institutii, prin intermediul directorului, psihologului, consilierului educativ si a altor persoane implicate in viata scolii. (Iulia NICOLAIE)