Educație

Dascalii considera ca tezele unice nu sint relevante

Iulia Nicolaie
9 iun 2009 1140 vizualizări
Tezele cu subiect unic trebuie sa dispara! , sint de parere cadrele didactice u acestea pledeaza pentru reintroducerea examenului de admitere

Profesorii inscrisi in "cancelaria virtuala" si-au exprimat parerea despre relevanta tezelor unice, scotind la iveala nemultumirile cu privire la actualul sistem educational. Sondajul efectuat de administratorii site-ului www.didactic.ro, in ceea ce priveste relevanta tezelor cu subiect unic a scos la iveala ca nici profesorii nu sint de acord cu aceasta forma de evaluare, considerind ca nivelul real de pregatire al scolarilor este inferior rezultatelor obtinute la aceste examinari. Astfel, la intrebarea "Considerati ca rezultatele obtinute de elevii dumneavoastra la tezele cu subiect unic sint in concordanta cu nivelul lor real de pregatire?", 50,6 % dintre dascali au raspuns negativ, in timp ce doar 37,3 % au afirmat ca da, iar 12 % nu s-au pronuntat definitiv. "Cu toata politia asigurata prin grija inspectoratelor scolare, elevii au tehnici de relationare care scapa oricarui control. In consecinta, am constatat ca notele la aceste teze cu subiect unic nu reflecta realitatea, ba, in unele situatii, o sfideaza! Concluzia este una: Tezele cu subiect unic trebuie sa dispara! Cine vrea sa le mentina este ori lipsit de logica, ori habar n-are in ce lume traieste", este de parere "Profesorbujor". De asemenea, la intrebarea "Cum considerati ca ar trebui facuta admiterea in licee, respectiv scoli de arte si meserii?", majoritatea cadrelor didactice a raspuns ca solutia ar fi examenul national, sau ca fiecare unitate liceala ar trebui sa aiba posibilitatea de a-si alege modul de organizare al admiterii. Doar 2,6 % dintre profesori au optat pentru mentinerea actualului sistem de admitere in invatamintul liceal. "Sint de acord ca tezele unice reprezinta un experiment nefericit. Vorbesc atit in calitate de cadru didactic cit si de parinte. Sint scoli in care s-au simulat aceste teze deoarece elevii au primit odata cu subiectele si rezolvarea lor. Renumele scolii a fost mai presus decit corectitudinea! Si atunci cine mai este motivat sa invete?", se intreaba profesoara Teodora Pavel. Problema tezelor unice a fost dezbatuta si la sedinta cu directorii vrinceni, care a avut loc vineri la Inspectoratul Scolar. Inspectorul scolar general, Danut Popoiu, a afirmat ca rezultatele acestor testari nu sint in regula, fiind diferente mari la notare intre clasele de a VII-a si a VIII-a, mai ales la proba de limba si literatura romana. Acest fapt nu arata decit ca "seniorii" de gimnaziu au fost ajutati de profesorii lor, pentru a obtine mai usor un loc la liceele de renume, in detrimentul celor evaluati cu strictete. (Iulia NICOLAIE)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 2

Adaugă comentariu
, acum 739393 zile, 3 ore, 2 minute, 53 secunde
Tezele unice sunt experiente nefericite ale unor incompetenti care stau la minister si habar nu au ce se intampla la catedra.Dar, si varianta de a lasa la latitudinea liceelor modul cum sa-si citeste integral
, acum 739393 zile, 3 ore, 2 minute, 53 secunde
IN CALITATE DE PARINTE NU SUNT DE ACORD CU TEZELE UNICE.sUNT CEA MAI MARE PORCARIE A INVATAMINTULUI DIN ROMANIA.pACAT CA SUNT ELEVI FOARTE INTELIGENTI CARE AU OBTINUT NOTE MICI LA TEZE SI ALTII CARE citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.