Educație

De la Sotron la Counter Strike

Iulia Nicolaie
21 apr 2009 1147 vizualizări
63,5 % din copiii sub 14 ani acceseaza zilnic internetul si sint supravegheati la limita de parinti

Copiii din ziua de astazi nu mai stiu sa se joace. Pentru majoritatea dintre ei, calculatorul a devenit prietenul cel mai bun, iar jocurile din curte sau din spatele blocului au ramas doar o amintire. Un sondaj realizat recent de INTUITEXT, impreuna cu Itsy Bitsy FM, intitulat "Copiii si internetul", arata ca mediul online a ramas principala sursa de distractie a copiilor, functia sa informativa fiind folosita foarte putin. Astfel, nu mai putin de 63, 5% din copiii care au mai putin de 14 ani stau zilnic la calculator, iar circa 59 % dintre acestia nu rateaza in nici o zi ultimele evenimente care au loc online. Si mai ingrijorator de atit este faptul ca aproape jumatate dintre ei nu acceseaza internetul pentru a isi scrie temele mai bine sau mai complet, ci pentru a se juca sau pentru a sta de vorba cu prietenii pe Yahoo! Messenger. Doar 23 % dintre ei acceseaza internetul pentru a cauta informatii utile pentru scoala. Nu doar scolarii sint fani declarati ai calculatorului. Nici prescolarii nu se dau deoparte de la experienta internauta, sondajul scotind la iveala faptul ca 38,7 % dintre copiii care au sub trei ani intra zilnic pe Internet, iar 67 % dintre elevii din clasele primare acceseaza mediul online pentru a se juca. Mai ingrijorator de atit este si faptul ca procentul parintilor care isi supravegheaza copiii de fiecare data cind stau la calculator este de doar 25, 1 %.


De la Hi5 si Y!! Messenger, la lectii on line


Studiile internationale arata ca, pe de o parte, internetul este folositor pentru acumularea si fixarea de cunostinte utile la scoala, dar pe de alta parte, folosirea in exces a computerului poate provoca depresie, izolare si chiar un caracter violent si obezitate. "Cred ca rezultatele sondajului sint cit se poate de reale. Scoala ar trebui sa aiba un rol esential in orientarea elevilor catre partea informativa a Internetului, ar trebui sa se faca o campanie care sa ii indrepte pe copii catre lectiile online", a precizat inspectorul scolar general adjunct, Emil Onea, profesor de informatica. Acesta a mai mentionat ca, din cunostintele sale, paginile preferate ale elevilor sint cele de socializare, precum Hi5 si Yahoo! Messenger. In scopul promovarii conceptiei de invatare bazata pe proiect, inspectorul adjunct, impreuna cu reprezentantii site-ului educational www.didactic.ro, a lansat concursul de proiecte intitulat "Noi sintem"¦ Descoperirea valorilor culturale locale". Competitia se desfasoara in perioada 31 martie-18 mai si ofera ca premii lectii in format electronic si alte produse din partea INTUITEXT si tricouri personalizate. Pentru a participa, elevii si dascalii lor vor trebui sa formeze o echipa si sa propuna proiecte pe tema valorilor mostenite, reflectarea lor in prezent si revitalizarea culturala si promovarea viitoare a zonei din care provin. (Iulia NICOLAIE)




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.